Matematika |
Hodnotenie
Predmet matematika je klasifikovaný na vysvedčení známkami podľa Metodického pokynu č. 22/2011 z 1. mája 2011 na hodnotenie žiakov základnej školy. Kritéria hodnotenia písomných prác: 1. ročník Slovné hodnotenie, motivačná značka, úspešnosť vyjadrená počtom chýb. Hodnotenie je zamerané na: - písanie a čítanie čísel -rozklad čísel na desiatky a jednotky -orientácia v číselnom rade -usporiadanie čísel vzostupne a zostupne -porovnávanie čísel pomocou relačných znakov -sčítanie a odčítanie prirodzených čísel do 20 - rysovanie rovných čiar - kreslenie rovinných geometrických útvarov 2. – 4. ročník 1. Veľké písomné testy: Veľké písomné testy sú ohlásené pedagógom minimálne týždeň pred realizáciou, učiteľ vyčlení vo výchovno-vzdelávacom procese minimálne dve vyučovacie hodiny na opakovanie učiva. Na vypracovanie veľkého písomného testu je vyčlenená jedna vyučovacia hodina. 2. Tematické práce: vždy po ukončení a opakovaní tematického celku, tematické práce oznamuje učiteľ vopred. Žiaci píšu tematické práce v časovom limite 20 minút. V prípadoch, kedy je žiakovi odporučený výchovným poradcom na základe vyšetrenia v CPPPaP predĺžený čas, učiteľ mu ho dá k dispozícii. 3. Päťminútovky: slúžia na screening nadobudnutých zručností a aplikáciu vedomostí. Päťminútovky trvajú zväčša päť (resp. desať) minút a spravidla sú hodnotené desiatimi (resp. dvadsiatimi) bodmi. Stupnica: 100% - 90% = 1 89% - 75% = 2 74% - 50% = 3 49% - 25% = 4 24% - 0% = 5 Ústna odpoveď: ústna odpoveď spočíva v preskúšaní alebo doskúšaní pri tabuli z učiva daného tematického celku, čítanie s porozumením a z geometrie. Žiaci so ŠVVP sú hodnotení podľa IVVP. Žiak, ktorý chýba pri písaní testu, si test napíše nasledujúcu vyučovaciu hodinu, keď príde do školy, a to bez oznámenia, udania náhradného termínu a opakovania s vyučujúcim. |
|
Posledná úprava ( Pondelok, 13 November 2023 19:00 ) |