Správa o V-V výsledkoch školy |
Základná škola Jakubov Správa o výchovno-vzdelávacích výsledkoch školy -2020/2021
Príloha 1.: Organizácia výchovno – vzdelávacieho procesu počas pandémie covid_19 Príloha 2.: Prerokovanie Správy, vyjadrenie Rady školy
Odbornosť pri vyučovaní predmetov Odborne vyučované predmety: SJL, MAT, BIO, CHE, VLA, PRÍ, ETV, NBV, GEO, DEJ, OBN, VYV,HUV, TŠV, ENV, Kreatívne písanie, INF Neodborne vyučované predmety: FYZ- učí ju PZ s aprobáciou na CHE, BIO § 2 ods. 1 písm. g) Údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov
§ 2 ods. písm. 1 h) Ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov školy
Ranná ŠKD 7:00-7:45 hod Poobedná ŠKD 11:00-17:00 hod
Základná škola Jakubov je školou s ročníkmi 2.- 9., v každom ročníku po jednej triede, v 1. ročníku s triedami 1.A, 1.B, z dôvodu počtu zapísaných žiakov: 28
§ 2 ods. 1 písm. c) Údaje o počte zapísaných žiakov do prvého ročníka základnej školy
Inkluzívny tím tento rok tvorili aj 4 asistenti učiteľa a novoprijatá školská psychologička. Prácu so začlenenými žiakmi koordinuje na škole výchovný poradca Mgr. Kalná Ivana, ktorá zároveň riadi spoluprácu s CPPPaP, Spojenou školou v Malackách, Spojenou školou Dúbravská cesta1, Bratislava.
5.1 Od: 14.09. 2021 Na základe Rozhodnutia Pandemickej komisie, dňom 14.09.20 riaditeľka školy až do odvolania nariaďuje povinnosť nosiť rúška všetkým žiakom 1. aj 2.stupňa: -počas vyučovania v triedach a celom areáli školy, -počas účelového cvičenia v exteriéri, kde sa žiaci pohybujú pod dozorom pedagógov -cez prestávky v interiéri aj exteriéri, -v rannom ŠKD, -v poobednom ŠKD -v ŠJ pri čakaní na obed a ihneď po zjedení obeda. Doplnenie pokynov pre ZZ detí v ŠKD: ZZ pribalia tretie, náhradné rúško deťom na poobedňajší ŠKD. V prípade, že sa ZZ rozhodnú, že ich dieťa nebude v ŠKD nosiť rúško z rôznych dôvodov, môžu ZZ dieťa z ŠKD odhlásiť prostredníctvom IŽK alebo elektronicky na mailovú adresu vychovávateliek v ŠKD. V prípade, že ZZ uhradili čiastočný príspevok na ŠKD aj za 10 mesiac, platba im bude vrátená na ich bankový účet. 5.2 Screening školyk online videohodinám a prístupu na internet žiakov: - TU a riaditeľka školy kontaktovali zákonných zástupcov žiakov - Zisťovala sa úroveň technických pomôcok, ktoré majú žiaci doma k dispozícii/ tablety, ntbooky, smartfóny - Zisťovala sa úroveň pripojenia internetu/wifi - Zistenia: o všetci žiaci majú vyhovujúce pripojenie wifi o 5 žiaci mali na pripojenie iba smartfóny - Škola zakúpila pre žiakov 10 ks výkonných tabletov Samsung Tab A 10.1 SIL v cene 209,-€ - Riaditeľka školy a učiteľ informatiky dopravili tablety 5 deťom domov a zabezpečili pripojenie do aplikácie CiscoWebex - Ostatné tablety si postupne žiaci prišli na podpis ZZ individuálne prevziať do budovy školy - Počas dištančného vzdelávania všetci ZZ komunikovali so školou telefonicky, mailom, cez ižk, cez platformu CiscoWebex(pri triednych schôdzkach rodičov s TU). Individuálne boli uskutočnené aj stretnutia so štyrmi ZZ osobne v budove školy - Škola nemá žiakov v HN 5.3 Od: 23.10.2020 – 23.12. 2020 1.stupeň- prezenčné vyučovanie 2.stupeň - dištančné vyučovanie Vzdelávanie zabezpečovali vyučujúci formou home office, komunikácia cez platformu CiscoWebex, internetovú ŽK a maily zákonných zástupcov a žiakov 1. Info o vzdelávaní žiakov 1.stupňa Forma vyučovania:prezenčne= v škole, teda BEZ ZMENY Obsah vyučovania: nemení sa Spôsoby hodnotenia žiakov: nemení sa ŠKD ranná/ poobedná: v októbri v prevádzke ŠJ: pre žiakov 1.stupňa bude v prevádzke 2. Info o vzdelávaní žiakov 2.stupňa v období prerušenia vyučovania v škole a spôsobe dištančného vyučovania od 23.10. do odvolania Účasť na dištančnom vyučovaní je POVINNÁ ! Neúčasť žiaka na dištančnom vzdelávaní sa bude zapisovať do triednej knihy a musí byť dopredu oznámená a ospravedlnená od ZZ! V prípade bezdôvodného vymeškávania dištančného vzdelávania budú žiakovi zapísané neospravedlnené hodiny. Forma vyučovania: dištančne /home school/videohodiny/cez webex alebo cez zadané cvičenia cez ižk Spôsob vyučovania: podľa rozvrhu Trvanie vyučovacej hodiny: 35 minút vyučovanie, 10 minút interakcia, zisťovanie problémov žiakov Obsah vyučovania: znížený obsah základného učiva podľa Štátneho vzdelávacieho programu Spôsob hodnotenia: opakovanie učiva, ústne, päťminútovky, testy. Všetko bez známok do 5.11.2020. Skúšanie, testy päťminútovky budú do 5.11.slúžiť iba na prieskum, či žiak získava správne kompetencie a do akej miery ovláda základné učivo. ŠJ: pre žiakov 2.stupňa nebude v prevádzke Návrat žiakov do škôl: predpoklad 30.11. 2020 Prihlásenie žiakov do ižk: Každý žiak v piatok 23.10 znova dostal v škole svoje pôvodné prístupové údaje na prihlásenie do ižk/ domáce úlohy. Ako bude prebiehať vyučovanie: Vyučovanie bude prebiehať online = dištančne cez ižk a videohodiny 1. videohodiny budú prenášané cez link prostredia CiscoWebex 2. videohodiny budú prebiehať podľa rozvrhu ako v škole 3. videohodiny budú trvať : 35 minút =SJL, MAT, ANJ, NEJ, BIO, CHE, GEO, FYZ, DEJ, VYV, HUV, ETV, KRP, OBN žiaci na týchto predmetoch budú získavať kompetenciezo zníženého obsahu základného učiva. Forma overovania učenia žiakov: Opakovanie učiva, testy, päťminútovky – budú hodnotené bez známok-ústne do 5.11.2020. V prípade, že sa žiak nebude nepripravovať na vyučovanie bude individuálne predvolaný do školy a preskúšaný v škole. 15 minút = videohodiny = TŠV Bez videohodín =Technika– žiakom bude cez ižk zadaný projekt, ktorý odovzdajú pri návrate do školy Iba cez IŽK = INF V prípade choroby učiteľa budú žiaci dostávať učivolen cez ižk a na celý týždeň V prípade potreby, ak bude mať žiak negatívny test na Covid_19, môže prísť na konzultácie do školy vo vopred dohodnutý termín s vyučujúcim predmetu. Testy a písomné práce z učiva, ktoré bolo prebrané v škole v 9. a 10. mesiaci do 23.10 ! Upozorňujeme žiakov, že testy a písomné práce, ktoré boli naplánované na týždeň od 26.10 do 29.10. 2020 žiaci budú písať online a budú aj známkované! A to z dôvodu, že učivo, ktoré sa bude pri testoch preverovať, bolo prebrané a zopakované počas septembra a do 23. 10 !!! Testy musia písať všetci žiaci z naplánovanej triedy. Náročnosť videohodín Vážení rodičia, Vaše deti budú mať každý deň v priemere 5 vyučovacích hodín (35 minútových prípadne 15 minútových) v počte 2,9 skutočných hodín. Videohodiny budú viac alebo menej náročné.Striedať sa budú s prestávkami = 20 – 35 minútové prestávky. To je priestor, kedy sa deti aj učitelia budú môcť napiť, najesť, vykonať toaletu. Preto bezdôvodné meškanie na ďalšiu vyučovaciu hodinu je bezpredmetné. Upozornite svoje deti, že učitelia sa na vyučovanie online musia dvojnásobne pripravovať a vyučovanie cez videohodiny je aj pre nich veľmi náročné, nielen pre deti. Vzdelávanie cez videohodiny je forma používaná na vysokých školách a firmách, kde jeden prednášajúci prednáša učivo ostatným/počúvajúcim. Takýmto spôsobom na základných školách nie je možné bezproblémovo vzdelávať. S deťmi treba počas videohodín viesť dialóg, komunikáciu a striedať činnosti. Videohodina tak len z časti nahrádza vzdelávanie v základnej škole a je na prípravu veľmi náročná. Aj keď je určite lepšia smerom k sociálnemu kontaktu ako bežné dištančné vzdelávanie cez IŽK. Rodičovská kontrola detí Deti počas voľného času po škole trávia niekoľkohodinový čas na PC alebo mobiloch. Treba zabezpečiť, aby z psychohygienického hľadiska svoj poobedný mimovyučovací čas za PC skrátili, nie aby ste k nám smerovali sťažnosti, že vzdelávanie online je pre deti záťažou. Zmeny spôsobu vzdelávania Spôsoby vzdelávania online sa môžu meniť a prispôsobovať sa zmenenej epidemiologickej situácii, zdravotnému stavu pedagógov a podmienkam školy počas prerušeného vzdelávania v škole 5.4 Od 11.01.-17.01. 2021 – viď ako v bode 5.3 1.stupeň – prezenčné vzdelávanie podľa rozvrhu, opatrenia pre TŠV Od 18.01.-07.02. 2021 1. Stupeň - prezenčne deti ZZ z kritickej infraštruktúry, ostatní home school 5.5 Od 11.01.-12.04. 2021 – viď ako v bode 5.3 2.stupeň - dištančné vyučovanie 5.6 Od 08.02.-30.06. 2021 1.stupeň – prezenčné vzdelávanie podľa rozvrhu, opatrenia pre TŠV 5.7 Od 12.04. 2021 – po kloktacích testoch 1.aj2.stupeň prezenčne 5.8 Plán adaptačného a poadaptačného obdobia Platnosť: od 15.4. 2021do odvolania sPriority návratu žiakov do školy
Legislatíva:Odporúčanie Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR pred avizovaným návratom žiakov do škôl do konca školského roku, Metodické usmernenie Návrat žiakov do škôl Cieľ: cieľom adaptačného obdobia je poskytnúť žiakom a pedagógom podmienky na postupný návrat k bežnému prezenčnému vyučovaniu. Obdobie: každá trieda po návrate do školy, a to v dĺžke dvoch týždňov. Žiaci:5.-9. ročník Zamestnanci:všetci Organizácia prevádzky školy: Covid testovanie žiakov a zamestnancov školy · testovanie žiakov – každý týždeň/ uprednostniť kloktacie testy · zamestnancov školy každý týždeň /ag testy/ a. následný postup podľa covid automatu Rúška · povinné respirátory pre zamestnancov školy do odvolania- covid automat · povinné pre žiakov 2.stupňa a. pre žiakov s ag testami povinné respirátory b. pre žiakov s kloktacími testami povinné rúška alebo dobrovoľné respirátory - do odvolania Vyučovanie · podľa rozvrhu · TŠV- aktivity na školskom dvore/ihrisku- a. pri aktivitách bez rúška a rozostupy, b. pri prechádzkach rúško · ETV skupiny v škole nemiešať do odvolania – každý týždeň 1 vyučovacia hodina rozdelená na 20 min, počas 1 vyuč.hodiny sa vystriedajú dva ročníky Hodnotenie a klasifikovanie žiakov v adaptačnom období = v období od nástupu jednotlivých ročníkov na prezenčné vyučovanie · od 14.4- do16.4. nepridávať žiakom žiadne dištančné úlohy · od 19.4 a potom 2 týždne od nástupu každého ročníka– iba opakovať učivo s malým množstvom nového učiva, o nepísať písomky a testy hodnotené známkou o písomky a testy je potrebné písať iba screeningovébez hodnotenia § dopredu žiakom oznámiť, že bude test – skúšobný, neznámkovaný, § test, písomku vyhodnotiť, aby žiak presne vedel, kde má medzery v obsahu učiva a pedagóg vedel, na ktorú oblasť a zručnosti sa najviac zamerať pri utvrdzovaní a opakovaní obsahu učiva o pri opakovaní, utvrdzovaní obsahu učiva zintezívniť prácu so žiakmi, ktorí sa nezúčastňovali pravidelne videohodín, alebo sa nezúčastňovali aktívne na dištančnom vzdelávaní, § žiakov cielene a pravidelne screeningovať, všetky podklady zo skreeningu zhromažďovať a použiť ako podklad k nariadeniu komisionálneho preskúšania, pravidelne konzultovať s RŠ na pracovných poradách každý pondelok · Projekty, referáty a prezentácie: o môžu byť hodnotené až od 19.4.2021 o zadávať ich treba vždy s presnými metodickými postupmi a parametrami – počet strán, slidov, veľkosť písma, šírka riadkovania, počet znakov, uvedenie zdrojov. o Referáty zadávať vypracovať len z fyzicky prístupnej literatúry § knihy, časopisy, encyklopédie § nie z písomných zdrojov internetu o Prezentácie zadávať vypracovať z internetových zdrojov, ktoré musia žiaci uviesť na konci prezentácie. § Prezentáciu bez uvedených internetových zdrojov nie je možné uznať k hodnoteniu! Pokyny pre PZ v každej triede na každom predmete počas prvého adaptačného týždňa: o Socializácia vzťahov o na každej hodine a každom predmete PZ zaradia priestor na aktivity vedúce k posilňovaniu vzťahov, komunikácii a spolupráci žiak-žiak; žiak-učiteľ o na prvej vyučovacej hodine opakované oboznámenie žiakov s pobytom a pohybom v budove školy- rúška-ruky-rozostupy Pokyny pre triednych učiteľov, asistentov učiteľa · tráviť čo najviac času vo svojej triede – samozrejme s ohľadom na osobné psychohygienické potreby TU a AU · PZ a zvlášť TU udržiavajú pravidelnú komunikáciu s rodičmi tak, ako to prebiehalo pri dištančnej výučbe. · TU - opakované oboznámenie žiakov s pobytom a pohybom v budove školy- rúška-ruky-rozostupy a zápis do triednej knihy Pokyny pre vychovávateľkyškd · nemiešať skupiny do odvolania · bez ranného ŠKD do odvolania pokyny pre vedúcu ŠJ · prevádzka bez prerušenia, · výdaj obedov pre žiakov, ktorí sa zúčastňujú prezenčného vzdelávania · platia zosilnené protiepidemiologické opatrenia pri striedaní skupín v ŠJ pri vydávaní obedov o návrat, prípadne prehodnotenie dozorov učiteľov s pribúdajúcimi triedami žiakov o striedavé sedenie žiakov, o dezinfekcia rúk pri vstupe- všetci o rúška a respirátory si musia dať žiaci do vrecka – nepokladať na stolové dosky Pracovný čas/ všetci · Zamestnanci, ak pracujú HO, budú tak pokračovať až do príchodu úväzkového ročníka do školy · Od prezenčného nástupu žiakov nastupujú prezenčne všetci zamestnanci · Od otvorenia plnej prevádzky školy sa vracia do platnosti pracovný čas trávený na pracovisku podľa prevádzkového poriadku, ak nie je určené inak o PZ učitelia od 7:45-14:00, online do 16:00 o PZ ŠKD podľa dohodnutého rozpisu prac.času s prihliadnutím na zákaz miešania skupín, o správni zamestnanci podľa prevádzkového poriadku a požiadaviek riaditeľa školy vzhľadom k zmenám v epidemiologickej situácii a dezinfekčným údržbovým prácam v budove školy § dezinfekcia povrchov učební, WC, chodieb, kancelárií 2x dodobeda, 1x všetky miestnosti aj podlahy § žiarenie germicídnymi lampami s diaľkovým ovládaním až po odchode PZ. § germicidne lampy kontrolovať pred uzamknutím a zakódovaním školy. o Zamestnanci ŠJ podľa prevádzkového poriadku Proti epidemické opatrenia- zmeny mimo upravený prevádzkový poriadok · podľa upraveného prevádzkového poriadku, pribudlo opatrenie: denné žiarenie germicídnymi lampami okrem piatku · Zamestnanci boli poučení o účinkoch žiarenia germicídnymi lampami mailom, osobne · Žiaci a zamestnanci alergickí na dezinfekčné prostriedky na ruky môžu používať vlastnú dezinfekciu ale s obsahom alkoholu vyšším ako 70% alebo bez alkoholu s proti virucidnými prísadami · Dôsledné vykonávanie dozorov na chodbách · prehodnotenie dozorov učiteľov v ŠJ s pribúdajúcimi triedami žiakov · opakované oboznámenie žiakov s pobytom a pohybom v budove školy- rúška-ruky-rozostupy Pokyny odoslané PZ mailom, správni zamestnanci poučení RŠ
- Školu navštevovalo celkom 189 detí, v priebehu š.roka sa 2 žiaci odsťahovali – zmenili miesto trvalého pobytu - Klasifikovaných bolo 185 žiakov - Komisionálne skúšky boli povolené 2 žiakom (podľa §5ods.3, pís. h) zákona 596/2003 o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a zmene a doplnení niektorých zákonov, v spojení s §57 ods.1 písm. c) a ods.4 zákona 245/2008Z.z. o výchove a vzdelávaní a podľa § 32 a 46 zákona 71/1967 Zb. o správnom konaní v znení neskorších predpisov) - Študujúci v zahraničí: s povolením štúdia v zahraničí § Žiačka _9. ročník _ štúdium v Rakúsku - Komisionálne skúšky žiakov s povolením štúdia v zahraničí nebudú realizované, ZZ žiačky nepožiadali o preskúšanie. - Sumár bez hodnotenia žiakov vzdelávajúcich sa v zahraničí - Prospelo 166 žiakov, neprospelo: 0 žiakov - Neklasifikovaných: 0 žiakov - Hodnotenie vzdelávacích výsledkov žiakov 1. ročníka bolo vykonané klasifikáciou a slovne - Hodnotenie vzdelávacích výsledkov žiakov 2. až 9. ročníka bolo vykonané klasifikáciou v kombinácii známka a slovo absolvoval, ako bolo odsúhlasené všetkými PP na pracovnej porade konanej dňa 26.08.2020. - Do integrovaného vzdelávania bolo zaradených 9 žiakov - Žiaci pracovali podľa IPV s pomocou asistentov učiteľa aj počas prerušenia vyučovania v čase COVID-19.. Koordináciu práce AU riešila RŠ a VP Mgr. Kalná Ivana. - V tomto školskom roku ukončilo nižšie stredné vzdelávanie na základnej škole 16 žiakov, z toho 7 chlapcov a 9 dievčat, 1 žiak vykoná komisionálne skúšky 29.08.2021 o 10:00 hodine v budove školy z predmetu biológia. § 2 ods. 1 písm. p) Príprava na výkon povolania, uplatnenie žiakov na trhu práce 7.1 Údaje o počtoch a úspešnosti prijatia na štúdium na stredné školy
§ 2 ods. 1 písm. e) Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelania 7.2 Prospech triedy a predmety
7.3 Správanie
7.4 Výchovné opatrenia
7.5 Dochádzka
7.6 Priemerný prospech z jednotlivých predmetov
7.7 Výsledky externých meraní:“ Testovanie T_5, T_9 v tomto školskom roku sa neuskutočnilo T_5,T_9, rovnako sa neuskutočnili ani prijímacie pohovory
§ 2 ods. 1 písm. f) Učebné plány
§ 2 ods. 1 písm. n) Ciele školy na školský rok 8.2 Ciele školy Zabezpečiť - plnohodnotné zabezpečenie vzdelávania a dištančného vzdelávania v prípade prerušenia prezenčného vzdelávania z dôvodu zhoršenej epidemiologickej situácie v súvislosti s ochorením covid19 - individuálny prístup a otvorenú školu k potrebám každého žiaka - kvalifikovaný pedagogický zbor - Inkluzívny tím so školskou psychologičkou, asistentmi učiteľa, výchovným poradcom - výučbu modernými vyučovacími metódami a IKT prostriedkami -odborné učebne informatiky, BIO,CHE,FYZ,GEO,VYV,Techniky - vyučovanie anglického jazyka od prvého ročníka - vyučovanie environmentálnej, dopravnej výchovy, osobnostného rozvoja, finančnej gramotnosti - slovné hodnotenie výchovných predmetov - vzdelávanie žiakov cez online platformu CiscoWebex - školskú knižnicu a oddychové zóny pre žiakov - elektronickú žiacku knižku - prezentáciu školy a informovanie rodičov prostredníctvom webovej stránky školy www.zsjakubov.sk - spoluprácu výchovného poradcu- testovanie žiakov 8. a 9.ročníka pre výber zamestnania - spoluprácu s Okresnou pedagogicko-psychologickou poradňou v Malackách a odbornými poradňami v Bratislave - vzdelávanie začlenených žiakov - školský klub detí /3. oddelenia - stravovanie v školskej jedálni - aktivity a spoluprácu rodičovskej obce na projektoch - spoluprácu s mimovládnymi organizáciami, Združenie rodičov pri ZŠ Jakubov n.o., organizáciami v obci, ASA s.r.o., - aktivity smerujúce k ochrane zdravia, STEM vzdelávania, projektový manažment - vybudovanie školského laboratória pre predmety CHE, BIO, FYZ – viď bod 9 - vybudovanie multifunkčnej učebne pre VYV, Kreatívne písanie, knižnicu viď bod 9 - zabezpečenie notebookov pre PZ na dištančné vzdelávanie - vypracovať projekt na finančné zabezpečenie bezpečnej platformy na dištančné videohodin Zorganizovať - školu v prírode – neprebehlo/ covid19 - letný denný prázdninový tábor - výlety a exkurzie - návštevy bábkového divadla v Bratislave- neprebehlo/ covid19 - plavecký a lyžiarsky kurz - neprebehlo/ covid19 - výstavy žiackych prác - výchovné koncerty a divadelné predstavenia pre žiakov - neprebehlo/ covid19 - vydávaťz vlastných FP žiacky časopis Áčko, ktorý tvoria žiaci školy. 8.3 Krúžky § 2 ods. 1 písm. f) Voľnočasové aktivity
8.4 Aktivity školy § 2 ods. 1 písm. f) Aktivity a prezentácia školy na verejnosti Škola dlhodobo úspešne organizuje kultúrno-spoločenské, športové a environmentálne akcie Uvedené aktivity sa z dôvodu pandémie covid_19 tento šk.rok neuskutočnil: Prezentačné stretnutie s rodičmi predškolákov, Vianočná akadémia, Deň otvorených dverí pre starých rodičov Aktivity, ktoré škola uskutočnila za dodržiavania prísnych epidemiologických podmienok MAREC/APR:Deň vody, Deň Zeme – v rámci mesiaca ekológie a celoročné triedenie odpadu DECEMBER:Mikuláš „za oknami“ usporiadali deviataci mikulášsky pozdrav pre prvostupniarov JÚN: Športový -olympijský deň, Rozprávkový les pri príležitosti MDD, Noc v knižnici, Dopravný deň pre žiakov 1.stupňa, Rozlúčková besiedka pre deviatakov – krátke neformálne posedenie, JÚL:Deň otvorených dverí pre predškolákov, Denný klubový tábor Všetky aktivity sú popísané a zdokumentované na www.zsjakubov.sk , na fb/zsjakubov 8.5 Súťaže-z dôvodu pandémie prebiehali súťaže obmedzene a iba online:
9. PRehľad zmien v priestorových, materiálno-technické a psycho-hygienických podmienkach školy
Obr.1., 2vlastná webstránka školy, logo a dizajn manuál školy Prehľad rekonštrukčných zmien v škole obr.3 1. a 2.trieda s rekonštruovanými Smart Wall Paint tabuľami pre 1.stupeň obr.4 odborná učebňa informatiky a jazyková učebňa s počítačom pre každého žiaka- 2021 – výmena všetkých PC za nové- výkonné z projektov (ČSOB, SK NIC 2020-2021- viď projekty obr.5 - Zrekonštruovaná učebňa/ laboratórium BIO-CHE-FYZ V priebehu dvoch mesiacov sme naplánovali a pretvorili starú učebňu na moderný LAB CHE-BIO-FYZ, s výkonnými mikroskopmi, laboratórnym nábytkom, pomôckami a LED osvetlením. Cez STEM vzdelávanie chceme, aby žiaci čoraz viac do štúdia zapájali svoju kreativitu a vynaliezavosť. Práve to ich vedie k novým myšlienkam, nápadom či inováciám. Z toho dôvodu sme vybudovali v škole nové školské laboratórium pre predmety chémia, biológia a fyzika. Školské laboratórium vznikloz vlastných finančných prostriedkov školy- materiál, inštalatérske a elektrikárske práce, nábytok a IKT vybavenie: prerobená voda, elektrika- led osvetlenie, nový nábytok Rodičovské združenie pri ZŠ Jakubov o.z. financovalo pre žiakov moderné mikroskopy, obec Jakubovfinancovala kúpu novej podlahovej krytiny do učebne. Osadenie laboratórnych skriniek a pracovných dosiek vykonal školník školy p. Jablonický s p. Kamenistým, zamestnancom obce. Pri drobnom sťahovaní zariadenia starej učebne pomohli zamestnanci školy a starší žiaci. Dobrovoľnícka práca: Učebňa by nevznikla bez dobrovoľníckej činnosti. Dobrovoľníci z Jakubova cez víkendy bezodplatne položili podlahu, vymaľovali učebňu, zmontovali nábytok, darovali a doviezli materiál. Za dobrovoľnícku prácu a spoluprácu ďakujeme Marošovi Gajdošovi, Erike Zozuliakovej, Filipovi Chmelovi, rodine Kaššovej, p. Jánovi Biľskému, p. M. Mravíkovi, p. Tomášovi Kožuchovi a JankeŠibalíkovej. Obr. 6 upravená učebňa technickej výchovy apríl 2021/ nové náradie a regále /dar Obr.7 Nová laminátová podlaha v 4.A triede(2020) Obr. 8Nové závesy vo všetkých triedach na zabezpečenie vyhovujúcich psychohygienických podmienok v triedach- júl 2020 Obr.9Zrekonštruovaná knižnica na: multifunkčnú učebňu pre predmety VYV, Kreatívne písanie a školskú knižnicu (apríl 2021) Nové stoly, pridaný radiator, dovedená voda do výtvarného antikorového umývadla. obr.10 -11Oddychové zóny pre žiakov a nové edukačné nálepky na schodoch školy- máj 2021, z príspevku RZ pri ZŠ Jakubov obr.11 ob.12 školská jedáleň- vinylová podlaha, nový antikorový príborník pre stravníkov obr. 13 samostatne vyčlenené zmodernizované priestory na činnosť školského klubu detí s oddychovými aj edukačno-kreatívnymi zónami Nové stoly v ŠKD, v pozadí nová tapetová stena proti zašpineniu Zrekonštruovaná miniučebňa/kabinet pre AU
03.2020-08.2021 - maľovanie tried 1,2,3,4; / vlastné FP školy - rekonštrukcia parapiet 1.A - /práca, materiál -sponzor- rodičia - nová laminátová podlaha v 4.A- /vlastné FP školy - sádrokartónový podhľad do chodby ŠKD, vymaľovanie 1.oddelenia ŠKD/ FP školy - zakúpenie látky a ušitie závesov do všetkých učební/ vlastné FP školy / práca svojpomocne - výmena podlahy v školskom byte v kuchyni- dar sponzor /práca svojpomocne - výmena kuchynskej linky v školskom byte – dar sponzor/práca svojpomocne - výmena sporáka do kuchyne školského bytu- dar sponzor/ vlastné FP školy - výmena žalúzii v ŠKD – 1. oddelenie / FP školy - výmena LED svietidiel v ŠKD – 1. oddelenie/ FP školy - inštalácia 14 ks žalúzii do školského bytu/ / vlastné FP školy / práca svojpomocne 09.2021 - zakúpenie repasovaných výkonných notebookov pre pedagogických zamestnancov školy/ vlastné FP školy - zakúpenie a posilnenie wifi zariadení do tried pre online dištančné vzdelávanie/ vlastné FP /technik školy 11.2020 - kompletná rekonštrukcia skladu učebníc/ svojpomocne - zabezpečenie a dovoz archívnych skríň do skladu učebníc z Bratislavy/ RZ pri ZŠ/ dar rodičia -Tatrabanka 12.2020 - kompletná výmena kanalizačných rozvodov v škola/kotolňa – z prostriedkov MŠVVaŠ SR- havarijný fond - zakúpenie 11 ks tabletov Samsung pre žiakov na online hodiny / vlastné FP školy - zakúpenie do ŠJ mixér, ručný šľahač / FP školy - výmena sieťok do ŠJ / dar, svojpomocne - zakúpenie tlačiarne HP a Lego súprav do ŠKD/ FP školy 03.-06. 2021 - rekonštrukcia knižnice a jej premena na multifunkčnú učebňu pre VYV, Kreatívne písanie a knižnicu o inštalácia radiátora do učebne / vlastné FP školy o inštalácia vody a antikorového pultu s umývadlom na výtvarnú výchovu / vlastné FP školy o Stoly do učebne /dar - Výmena 3 ks rádiatorov do učebne GEO z dôvodu prehrdzavenia plechových radiatorov / vlastné FP školy - Rekonštrukcia archívu pre účtovníctvo školy – skrine / dar FCC aj dovoz - Rekonštrukcie starej učebne prírodovedných predmetov a jej premena na laboratórnu učebňu pre BIO,CHE,FYZ, ENV o zakúpenie vinylovej podlahy- FP obec Jakubov o pokládka podlahy- dobrovoľnícka práca o palety na vyvýšené pódium a ich dovoz- dar sponzor o stavba vyvýšeného pódia- dobrovoľnícka práca o Inštalácia vody a odtokov- / vlastné FP školy o zakúpenie laboratórnych skriniek, umývadiel, vodovod.batérii/ vlastné FP školy o Stavba laboratórnych skriniek- dobrovoľnícka práca o montáž lab.skriniek a dosiek – školník; p.Kamenistý – zamestnanec/obec Jakubov o montáž laboratórnych umývadiel/ vlastné FP školy o zakúpenie interiérových farieb a maliarskych pomôcok / vlastné FP školy o maľovanie stien učebne- dobrovoľnícka práca o zakúpenie výkonných mikroskopov – dar ZR pri ZŠ Jakubov o zakúpenie laboratórnych stoličiek– dar ZR pri ZŠ Jakubov o zabezpečenie laboratórneho skla – sponzor- rodič o koordinácia prác, zabezpečenie dobrovoľníkov, dovoz kompletného laboratórneho nábytku a materiálu- riaditeľka školy- sponzorsky 11. projekty a granty § 2 ods. písm. 1 j) Projekty, do ktorých je školy zapojená
1. Projekt – Záhorácky robot - 2. ročník Projekt sa uskutočňuje vďaka podpore NADÁCIE VOLKSWAGEN Cieľ projektu: Projekt je určený pre žiakov 2.stupňa s cieľom propagácie STEM vzdelávania prostredníctvom robotiky vo výučbe na základných školách, zvýšenie znalostí žiakov a učiteľov a príprava súťažiacich tímov na iné robotické turnaje a súťaže. Začiatok projektu: sept 2020 Koniec projektu: okt. 2020 Finančné prostriedky boli použité na programovacie LEGO súpravy ako odmeny pre víťazov turnaja 2. Projekt – IT škola 21.storočia Projekt sa uskutočňuje vďaka podpore SK NIC a.s. Cieľ projektu: Zvýšiť kvalitu vzdelávania formou STEM cez predmety informatika, fyzika, technika, prírodoveda a pracovné vyučovanie, a tým zvýšiť úroveň inovatívneho vzdelávania fyziky a prírodovedy. Začiatok projektu: február 2021 Koniec projektu: december 2021 Finančné prostriedky boli použité na doplnenie LEGO programovateľných sád využiteľných vo výučbe fyziky. 3. Projekt – Jakubovské micro:bity Projekt podporil Nadačný fond Telekom pri Nadácii Pontis Cieľ projektu: Integrovať micro:bity do vyučovania fyziky v rámci STEM vzdelávania. Začiatok projektu: február 2021 Koniec projektu: máj 2021 Finančné prostriedky boli použité na nákup programovateľných doplnkov micro:bitom. 4. Projekt Letná škola 2020 Projekt podporilo MŠVVaŠ SR Cieľ projektu: Zámerom Letnej školy je poskytnúť žiakom základných škôl možnosť na získanie alebo upevnenie vedomostí, zručností a spôsobilostí, ktoré si nedostatočne osvojili počas školského roka 2019/2020. Letná škola neprebieha vo forme klasického vyučovania, ale jej primárnym cieľom napriek tomu ostáva vzdelávanie a rozvoj kompetencií žiakov. Začiatok projektu: august 2020 Koniec projektu: august 2020 Finančné prostriedky boli použité na nákup pomôcok pre žiakov a finančné zabezpečenie letnej školy 5. Enviroprojekt 2021 Projekt podporilo MŠVVaŠ SR Cieľ projektu: Rozvojový projekt školy vychádza z cieľov vzdelávacích oblastí a prierezových tém štátneho vzdelávacieho programu s dôrazom na prierezovú tému environmentálna výchova a z vlastného školského vzdelávacieho programu. Oblasťou podpory sú aktivity a celá realizácia projektu spracovaná pre témy tematických okruhov environmentálnej výchovy, s prihliadnutím na miestne a regionálne podmienky školy. Začiatok projektu: júl 2021 Koniec projektu: dec. 2021 Finančné prostriedky budú použité na nákup zásobníkov na dažďovú vodu a záhradkárske pomôcky a potreby, sadenice a vytvorenie školskej komunitnej záhrady 6. Projekt Letná škola 2021/ 2 turnusy Projekt podporilo MŠVVaŠ SR Cieľ projektu: Zámerom Letnej školy je poskytnúť žiakom základných škôl možnosť na získanie alebo upevnenie vedomostí, zručností a spôsobilostí, ktoré si nedostatočne osvojili počas školského roka 2020/2021. Letná škola neprebieha vo forme klasického vyučovania, ale jej primárnym cieľom napriek tomu ostáva vzdelávanie a rozvoj kompetencií žiakov. Začiatok projektu: august 2021 Koniec projektu: august 2021 Finančné prostriedky budú použité na nákup pomôcok pre žiakov a finančné zabezpečenie letnej školy 7. Projekt Čítame radi Projekt podporilo MŠVVaŠ SR Cieľ projektu:
Finančné prostriedky boli použité na nákup kníh do školskej knižnice 8. Projekt Spolu múdrejší Projekt podporilo MŠVVaŠ SR Cieľ projektu: Cieľom rozvojového projektu „Spolu múdrejší“ bolo podporiť tie školy, ktoré budú prostredníctvom kvalitného a dostupného doučovania svojich žiakov, ohrozených školským neúspechom, resp. s nedostatočným dištančným vzdelávaním, vytvárať podmienky na zlepšovanie ich vedomostí a zručností v stanovenom rozsahu. Začiatok projektu: apríl 2021 Koniec projektu: jún 2021 Finančné prostriedky boli použité na zabezpečenie doučovania žiakov Projekt Spolu múdrejší 9. Národný projekt Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov II. Spolufinancovaný fondom: Európsky sociálny fond
Tri ďalšie projekty, ktoré naša škola vypracovala, neboli podporené z dôvodu nízkeho finančného rozpočtu MŠVVaŠ. Ministerstvo upozorňuje, že budú podporené v ďalších kolách výzvy: Modernejšia škola ( projekt zameraný na aktivity žiakov v oddychových zónach a aktivity zamerané na zvýšenie zážitkového vzdelávania v modernizovaných učebniach), Zlepšenie vybavenia šk.jedální- ministerstvo upozorňuje, že boli podporené ŠJ v havarijnom stave a s nevyhovujúcim vybavením, Národný projekt Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov II. Alokácia finančných prostriedkov na PoP II. v tomto štádiu umožnila zaradiť do jeho realizácie len školy s vysokým počtom žiakov so ŠVVP. Projektová kancelária národného projektu koncom roka 2020 prepočíta čerpanie finančných prostriedkov a na základe výsledku určí, či je možné dodatočne zapojiť do projektu ďalšie školy zo zoznamu projektových škôl. Škola vypracované projekty bude opakovane podávať, hneď ako garant vyhlási novú výzvu. Trvalý projektový manažment : Od roku 2000 na základe vypracovaného projektu Zdravá škola každoročne plní škola aktivity zamerané na zlepšovanie klímy školy.Projekt EURÓPSKY PROGRAM PODPORY A SPOTREBY OVOCIA A ZELENINY NA ŠKOLÁCH ,,ŠKOLSKÉ OVOCIE" realizujeme s podporou: EÚ a Ministerstvo pôdohospodárstva SR od roku 2009/2010. Projekt ZVYŠOVANIE KVALITY VZDELÁVANIA na základných a stredných školách s využitím elektronického testovania realizujeme s podporouNárodného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania NÚCEM 12. Spolupráca školy so zákonnými zástupcami § 2 ods. písm. 2 c) Spolupráca školy so zákonnými zástupcami Škola aktívne spolupracuje s Rodičovským združením pri ZŠ Jakubov na spolufinancovaní projektov, ktoré vypracovala riaditeľka školy v spolupráci a pedagogickými zamestnancami školy. Rodičovské združenie zároveň podľa jeho stanov aj v tomto školskom roku spolufinancovalo niektoré učebnice a vzdelávacie pomôcky pre výchovno-vzdelávací proces v škole a odmeny pre žiakov za vzdelávacie výsledky. Rodičia a dobrovoľníci sa podieľajú na zvyšovaní materiálno technického vybavenia školydobrovoľníckou prácou, darcovstvom alebo účasťou v projektoch. Záver Školský rok 2020/2021 vzhľadom k epidemiologickej situácii hodnotíme vysoko pozitívne. K úspešnému priebehu šk.roku prispeli všetci zamestnanci školy. - Pedagogickí zamestnanci okamžite reagovali na zmenenú epidemiologickú situáciu a ich dôsledným dodržiavaním protiepidemiologických postupov a opatrení bola škola otvorená počas celého školského roku. - Riaditeľka školy a pedagogickí zamestnanci vykonali screening u žiakov na technické možnosti pre možné budúce dištančné vzdelávanie- screening urobili PZ ešte v júni 2020 po nástupe žiakov na prezenčné vyučovanie - Na základe screeningu škola v septembri zakúpila z vlastných prostriedkov výkonné tablety pre žiakov bez ikt techniky na dištanč.vzdelávanie - Riaditeľka školy a učiteľ informatiky zabezpečili pre žiakov ľahko prístupnú a bezpečnú vzdelávaciu platformu na dištančné online videohodiny CiscoWebex - PZ vykonávali v danej situácii plnohodnotné vzdelávanie všetkých predmetov (okr.ETV a NBV) - PZ navrhli krízový rozvrh vzhľadom k psychohygienickým potrebám žiakov a pedagógov - RŠ zabezpečila technické vybavenie pre PZ na dištančné vzdelávanie – už v septembri 2020 - RŠ a PZ zabezpečili bezpečnú komunikáciu so zákonnými zástupcami prostredníctvom platformy CiscoWebex, IŽK a mailov PZ a vedenia školy - RŠ reagovala na požiadavky zákonných zástupcov k v-v procesu a organizácie vzdelávania prostredníctvom bezpečnej osobnej komunikácie- individuálne, pri dodržiavaní epidemiologických opatrení, telefonicky a mailom a to okamžite, bez neodôvodneného zdržania - RŠ zabezpečila všetky ochranné epidemiologické prostriedky pre bezpečné fungovanie prezenčného vzdelávania pre žiakov a zamestnancov školy – hygienický program- dezinfekčné stojany, mydlo, papierové uteráky z vlastných FP školy a pre zamestnancov aj rúška, respirátory a štíty z vlastných FP školy, obce a SŠHR SR - PZ boli úspešní v projektoch Spolu múdrejší 2021 a Letná škola 2020 a 2021. Tieto projekty poskytli našim žiakom možnosť na získanie alebo upevnenie vedomostí, zručností a spôsobilostí, ktoré si nedostatočne osvojili počas školského roka - RŠ a PZ Mgr. R. Szekula a Mgr. K. Pechová vypracovali a podali za školu jedenásť projektov. Úspešní sme boli v ôsmych projektoch. Finančnými prostriedkami získanými v projektoch, sme efektívne zvýšili materiálnu úroveň vybavenia výchovno-vzdelávacieho procesu a ušetrené finančné prostriedky sme použili na ďalšie ciele školy - Škola splnila úspešne cieľ pre vybudovanie dvoch moderných učební: vybudovala učebňu- laboratórium pre predmety CHE, BIO, FYZ a multifunkčnú učebňu pre predmety VYV, Kreatívne písanie a zrekonštruovanú školskú knižnicu- viď bod 8. a 9. - RŠ a PZ zabezpečili efektívnu a aktuálnu komunikáciu so zákonnými zástupcami žiakov, s ostatnými organizáciami, inštitúciami a firmami, prostredníctvom webových stránok školy, mailovej a telefonickej komunikácie a školského informačného systému eŠkola cez platformu Internetová žiacka knižka. Zamestnanci školy svojim zodpovedným a aktívnym prístupom k pracovným povinnostiam a dôsledným dodržiavaním protiepidemiologických opatrení zabezpečili, aby škola poskytla prezenčné vyučovanie pre všetkých žiakov na 1.stupni, plnohodnotné dištančné videovyučovanie, prostredníctvom bezpečnej platformy CiscoWebex, pre žiakov na 2.stupni. Škola poskytla plnohodnotnú službu pre deti 1.stupňa v štyroch oddeleniach ŠKD a bezpečné stravovanie v školskej jedálni pre žiakov a zamestnancov školy na prezenčnom aj individuálnom vzdelávaní. Vypracovala:Mgr. Renáta Chmelová, riaditeľka školy Miesto:Jakubov Dátum:2021-07-27 Dokument obsahuje prílohu: 2 Príloha 1. Organizácia výchovno – vzdelávacieho procesu počas pandémie covid_19 Povinnosti riaditeľa školy RŠ Upravila prevádzku a vnútorný režim ZŠ Jakubov do konca školského roku 2020/2021 v spolupráci so zriaďovateľom Upravila podmienky na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia žiakov v spolupráci so zriaďovateľom Zabezpečila OOP a dezinfekciu Zabezpečí každodenný ranný zdravotný filter, kontrolovaná dezinfekcia rúk, ranné meranie teploty žiakov pri vstupe do budovy povereným zamestnancom bezdotykovým teplomerom (pri vchode 1 a 2 do ZŠ. ) Organizovanie akcií v škole ZŠ do konca školského roku nezorganizuje školy v prírode a viacdňové školské výlety. V nevyhnutnom prípade realizuje podujatie len na úrovni skupiny a bez prítomnosti rodičov a iných osôb, nepracujúcich v škole. Opatrenia školy kvôli prevencii nákazy COVID-19 - ZZ a sprevádzajúce osoby sa vo vnútorných priestoroch školy nepohybujú. - ZŠ si zabezpečí organizáciu pohybu osôb pred svojimi vonkajšími priestormi, tak aby sa minimalizoval kontakt medzi osobami. ZZ odovzdajú Vyhlásenia o bezinfekčnosti prostredníctvom detí podľa nariadenia ÚVZ SR/ oznam na stránke školy, ižk, individuálne cez TU rodičom - ranné meranie teploty žiakom a dezinfekciu rúk všetkých osôb pri vstupe do budovy, a to dezinfekčným prostriedkom umiestneným v šatni. - Zákonný zástupca predkladá pri prvom nástupe žiaka do základnej školy, alebo po každom prerušení dochádzky v trvaní viac ako tri dni písomné vyhlásenie o tom, že žiak neprejavuje príznaky prenosného ochorenia a nemá nariadené karanténne opatrenie - Žiak musí mať pri vstupe do školy 2 rúška a hygienické vreckovky. Žiak si v šatni do skrinky odloží rezervné rúško (pre prípad znečistenia svojho používaného rúška). - Žiak si po prezutí v šatni v triede umyje ruky. - Žiak nosí rúško všade vo vnútorných priestoroch školy, okrem svojej skupiny. - Nepedagogický zamestnanec školy nosí rúško alebo ochranný štít. - PZ majú odporučené nosiť rúško alebo ochranný štít pri výkone výchovno-vzdelávacieho procesu, v ostatných prípadoch nosia rúško alebo ochranný štít. - V miestnosti, v ktorej sa zdržuje skupina, bude zabezpečené časté a intenzívne vetranie aj počas vyučovania. - telesno-výchovne aktivity sa nesmú vykonávať vo vnútornom prostredí/telocvičňa. - PZ budú opakovane upozorňovať žiakov na dodržiavania hygienických pravidiel pri kašľaní a kýchaní. - Presuny skupín žiakov, pohyb po chodbách, návštevu toaliet či spoločných priestorov bude organizovaná po triedach. Rukavice pre bežné činnosti nie sú nutné u žiakov ani PZ! - Toalety sú vybavené mydlom v dávkovači a jednorazovými papierovými utierkami pre bezpečné osušenie rúk. Poučenie pedagogických a ostatných zamestnancov školy - PZ povinné rúška, respirátory alebo štíty pri nástupe do zamestnania. - Kuchárky poučené vedúcou ŠJ a zriaďovateľom - Upratovací personál školy vr.školníka bol preškolený a poučený o sprísnených podmienkach upratovania na porade 19.10.2021 - rukavice a rúška sú povinní používať pri dezinfekcií toaliet a vynášaní odpadov , boli poučení a upozornení na riziko prenosu pri likvidácií odpadov- zvyškov jedla a čistení toaliet, umývadiel a vodovodných batérií- (fekálno-orálny prenos) Ostatné epidemiologické opatrenia v budove školy a ŠKD pre upratovací personál - 2 x denne upratovanie a dezinfekcia toaliet+ priebežné čistenie a dezinfekcia dotykových plôch, ostatných povrchov a predmetov na toaletách - 2 x denne dezinfekcia dotykových plôch, ostatných povrchov alebo predmetov, ktoré používa zvlášť veľký počet ľudí: kľučky dverí, WC misy, umývadlá, batérie, operadlá stoličiek, povrchy lavíc, povrchy stolov, el vypínače, zábradlia, parapetné dosky, - 1 x denne dôkladná dezinfekcia a čistenie všetkých miestností, v ktorých sa žiaci, PZ a ďalší zamestnanci školy nachádzajú + šatňové skrinky žiakov - smetné koše sú zabezpečené bez vrchnákov, aby nebol nutný fyzický kontakt rúk s košom pri zahadzovaní odpadu - 4 x do týždňa po vyprázdnení budovy školy žiarenie miestností germicídnymi žiaričmi- zamestnanci poučení mailom a individuálne - 4 x do týždňa po vyprázdnení ŠKD žiarenie miestností germicídnymi žiaričmi- zamestnanci poučení mailom a individuálne OOP pre zamestnancov: - ILLE hygienický program: dávkovače mydla, papierové obrúsky WC papier- vlastné zdroje - ILLE hygienický program: dezinfekčné stojany pri vchode do ZŠ, ŠKD- vlastné zdroje - Rúška a respirátory: vlastné zdroje, Rúška a respirátory: SŠHR SR štíty na vyučovanie- vlastné zdroje a SŠHR SR - dezinfekčné mydlo v každej triede, ŠKD, v ŠJ a kuchyni- vlastné zdroje - dezinfekčné prostriedky na podlahy a predmety- vlastné zdroje Prevádzka ŠKD - Prevádzka ŠKD bude otvorená ako doplnková služba pre rodičov detí. Podľa záväzného prihlásenia fungovať budú 3 oddelenia ŠKD. Ranná ŠKD nebude v prevádzke- skupiny detí sa nesmú miešať. M.Jung- 1.odd-1A – do 17:00 hodiny, D. Bukovská-2.odd.-2A do 17:00 hodiny, M. Ambrová – 3 odd.- 3A do 16:00 hod., M. Cuperová 4.odd. 4A do 16:00 hod Prevádzka ŠJ - Prevádzka ŠJ bude otvorená len ako doplnková služba pre rodičov detí, ktoré budú plniť PŠD v škole. Podmienky stravovania žiakov vykonávajúcich PŠD v škole- predbežné: Stoly a miesta sedenia pre žiakov - Každé dieťa sedí pri obedovaní samé za stolom - Stravovanie po skupinách od 11:15 hodiny - PZ- dozor opakovane upozorní žiakov na dôsledné dodržiavanie rozostupov a hygienické postupy pri umývaní rúk- v ŠJ je zabezpečený dezinfekčný stojan, mydlo a papierové utierky, - Vydávanie kompletného jedla v samostatnom okienku zabezpečí hlavná kuchárka- vydá žiakovi: komplet tácka+príbor(v servítke)+polievka+jedlo+nápoj. Stravovanie dôchodcov nebude prebiehať. Základná škola Jakubov Správa o výchovno-vzdelávacích výsledkoch školy 2019/2020 Názov: Základná škola Jakubov Sídlo: Jakubov 276, 900 63 Jakubov Právna forma: samostatný právny subjekt - škola s právnou subjektivitou od 01.04.2002 Zriaďovateľ: Obec Jakubov od 01.07.2002 IČO: 31810250 Štatutárny orgán školy: Mgr. Renáta Chmelová Súčasťou správy o V-V výsledkoch školy sú: A. správa o priebehu školského roka a realizácii školského vzdelávacieho programu počas bežného školského vyučovaniaod 1.9. 2019 -09.3. 2020 B. správa o realizácii školského vzdelávacieho programu počas mimoriadneho prerušenia školského vyučovaniapočas pandémie COVID_19 od 10.3. 2020- 31.5. 2020 C. správa o realizácii školského vzdelávacieho programu počas mimoriadneho prerušenia školského vyučovaniapočas pandémie COVID_19 od 01.06. 2020- 30.06. 2020 A. správa o priebehu školského roka a realizácii školského vzdelávacieho programu počas bežného školského vyučovaniaod 1.9. 2019 -09.3. 2020 Vedenie školy Riaditeľka školy - Mgr. Renáta Chmelová
_zmena dohodou z 06.05.2020 PP na dobu neurčitú
_ skončenie PP dohodou (§60ZP) k 31.08.2020
používa priezvisko „Papánová“ _zmena k 31.12.2019 skončenie PP (§67 ZP) na žiadosť zamestnanca
_ zmena, dohodou z 06.05.2020 PP na dobu neurčitú
_ zmena k 30.03.2020 _ skončenie PP pre opatrenia, ktoré škola prijala v súvislosti s COVID-19
Školský klub detí:
_zmena, dohodou z 06.05.2020 PP na dobu neurčitú.
_ od 08.10.2019 Mgr. Ambrová Monika vychovávateľka ŠKD/hradené z originálnych kompetencií _ zmena od 01.04.2020 odmena za prácu vo výške 80% do 30.06.2020 Údržba a chod školy:
s maľovaním v triedach 1.- 4. a 1. odd. ŠKD a s výmenou podlahovej krytiny Dolinajová Oľga – upratovačka _ PP na 100% _ zmena od 1.4.2020 do 31.5.2020 _práce spojené s maľovaním v triedach 1.- 4. a 1. odd. ŠKD a s výmenou podlahovej krytiny
s maľovaním v triedach 1.- 4. a 1. odd. ŠKD a s výmenou podlahovej krytiny Ekonomický chod školy, mzdy:
Školská jedáleň
v Od 9.03.2020 do 31.3.2020 dezinfekcia priestorov ŠJ, kuchyne soc. zariadení, skladu potravín, revidovanie a likvidácia potravín podľa dátumu spotreby.
b) Od 30.03.2020 prerušenie vyučovania do odvolania ROZHODNUTIE č.2020/10610:1-A1030 MŠVVa Š SR c) Vzdelávanie zabezpečovali vyučujúci, pracujúci formou home office, komunikácia cez internetovú ŽK a maily zákonných zástupcov a žiakov d) Od 26.03.2020 prechod na vzdelávanie prostredníctvom aplikácie WEBEX e) 28.04.2020 Zápis žiakov do prvého ročníka na školský rok 2020/2021 bez osobnej prítomnosti detí v čase od 16,00h do 19,00h v abecednom slede za dodržania prísnych hygienických opatrení(OZ zápisu mali zákon. zástupcovia detí na Web. stránke školy) f) Prihlášky na vzdelávanie v stredných školách odoslané školou do 15. mája 2020 výchovným poradcom Mgr. Kalná Ivana (OZ zápisu mali zákon. zástupcovia žiakov na Web. stránke školy) g) Obnova školského vyučovania na základe ROZHODNUTIA č.2020/12033:2-A2110 MŠVVaŠ SR a rozhodnutia zriaďovateľa s účinnosťou od 1. 06.2020 v ročníkoch 1.-5. za dodržania prísnych prevádzkových nariadení vydaných RŠ a dobrovoľného rozhodnutia zákonných zástupcov žiakov V šk. roku 2019/2020 / výsledky k 23.6. 2020 klasifikačná porada a) Školu navštevovalo celkom 169 detí, b) Klasifikovaných bolo 166 žiakov c) Komisionálne skúšky boli povolené 1 žiačke (podľa §5ods.3, pís. h) zákona 596/2003 o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a zmene a doplnení niektorých zákonov, v spojení s §57 ods.1 písm. c) a ods.4 zákona 245/2008Z.z. o výchove a vzdelávaní a podľa § 32 a 46 zákona 71/1967 Zb. o správnom konaní v znení neskorších predpisov) d) Študujúci v zahraničí: s povolením štúdia v zahraničí _ Szabó Simon _ 3. ročník / Izrael _ Szabó Samuel _ 6. ročník / Izrael _ Ježová Nina _ 8. ročník / Rakúsko e) Sumár bez hodnotenia žiakov vzdelávajúcich sa v zahraničí Prospelo 166 žiakov, neprospelo: 0 žiakov f) Neklasifikovaných: 0 žiakov g) Hodnotenie vzdelávacích výsledkov žiakov 1. ročníka bolo vykonané slovne. h) Hodnotenie vzdelávacích výsledkov žiakov 2. až 9. ročníka bolo vykonané klasifikáciou v kombinácii známka a slovo absolvoval, ako bolo odsúhlasené všetkými PP na pracovnej porade konanej dňa 26.08.02019. i) Komisionálne skúšky žiakov s povolením štúdia v zahraničí budú realizované dňa 27.08.2020 o 9. hod. nasledovne: Ježová Nina_ 8.A trieda _ SJL /Zodp. RŠ učiteľ SJL Mgr. Vonšáková Szabó Simon _ 3. ročník, Szabó Samuel _ 6. ročník, hodnotení priebežne počas roka, vzdelávanie online , j) Do integrovaného vzdelávania bolo zaradených 7 žiakov z troch tried - _ 4.A - _ 6.A. - _ 7.A k) Žiaci pracovali podľa IPV s pomocou asistentov učiteľa aj počas prerušenia vyučovania v čase COVID-19.. Koordináciu práce AU riešila RŠ a VP Mgr. Kalná Ivana. l) V tomto školskom roku ukončilo nižšie stredné vzdelávanie na základnej škole 9 žiakov, z toho 6 chlapcov a 3 dievča. m) Všetci žiaci boli prijatí na ďalšie vzdelávanie podľa vlastného výberu. n) Testovanie T_9 sa v tomto školskom roku neuskutočnilo rovnako sa neuskutočnili ani prijímacie pohovory. o) Celková koncepcia školy bola zameraná na podporu telesného a duševného zdravia žiakov a orientáciu na ekológiu prostredia školy a okolia. V rámci školského vzdelávacieho programu škola ponúkala: - individuálny prístup a otvorenú školu k potrebám každého žiaka - kvalifikovaný pedagogický zbor - výučbu modernými vyučovacími metódami a prostriedkami. - elektronickú žiacku knižku - prácu v záujmových krúžkoch v poobedňajších hodinách do 9.03.2020 - prístup do interaktívnej počítačovej učebne pre žiakov 2. stupňa v poobedňajších hodinách so sprístupneným vzdelávacím softvérom školy - prezentáciu školy a informovanie rodičov prostredníctvom webovej stránky školy www.zsjakubov.sk - vyučovanie anglického jazyka od prvého ročníka - slovné hodnotenie výchovných predmetov na 1. stupni, na 2.stupni slovné hodnotenie výchov - spoluprácu výchovného poradcu- testovanie žiakov 8. a 9.ročníka pre výber zamestnania - spoluprácu s Okresnou pedagogicko-psychologickou poradňou v Malackách a odbornými poradňami v Bratislave - asistentov učiteľa pre začlenených žiakov - školský klub detí /3. oddelenia - stravovanie v školskej jedálni - aktivity a spoluprácu rodičovskej obce na projektoch - spoluprácu s organizáciami NUCEM, Združenie rodičov pri ZŠ Jakubov n.o., organizáciami v obci, ASA s.r.o., - aktivity smerujúce k ochrane zdravia, environmentálnej, dopravnej výchovy, osobnostného rozvoja, finančnej gramotnosti Škola vlastní a využíva: - vlastné logo a dizajn manuál školy vlastnú webovú stránku www.zsjakubov.sk , fanpage na fb/zsjakubov - triedy s Smart Wall Paint tabuľami pre 1.stupeň odbornú učebňu informatiky a jazykovú učebňu s počítačom pre každého žiaka, učebňu chémie a biológie s interaktívnou tabuľou, -učebňu techniky-dielňu, - všetky učebne a triedy sú vybavené ďalšími informačno-komunikačnýmii technológiami, PC,internetom a keramickými tabuľami, projektormi - telocvičňu a renovované šatne. Škola po dohode s Obcou Jakubov využíva v rámci vyučovania telesnej a športovej výchovy multifunkčné ihriská v katastri obce - samostatne vyčlenené zmodernizované priestory na činnosť školského klubu detí s oddychovou aj edukačno-kreatívnou zónou - škola vydáva z vlastných FP žiacky časopis Áčko, ktorý tvoria výhradne žiaci školy. Škola pravidelne organizuje, alebo spoluorganizuje : - školu v prírode - letný denný prázdninový tábor - výlety a exkurzie - návštevy bábkového divadla v Bratislave - plavecký a lyžiarsky kurz - výstavy žiackych prác - výchovné koncerty a divadelné predstavenia pre žiakov Škola dlhodobo úspešne organizuje kultúrno-spoločenské, športové a environmentálne akcie: - Prezentačné stretnutie s rodičmi predškolákov - Deň otvorených dverí pre budúcich prvákov - v spolupráci s Materskou školou - Vianočná akadémia pre rodičov a priateľov školy - Deň otvorených dverí pre starých rodičov a rodičov žiakov - Deň vody, Deň Zeme – v rámci mesiaca ekológie - Vzdelávacie programy v spolupráci s Daphne- Inštitút aplikovanej ekológie - Mikulášske oslavy - Športový -olympijský deň - Rozprávkový les pri príležitosti MDD - Rozlúčková besiedka pre deviatakov - Škola spolupracuje s obcou Jakubov a ostatnými organizáciami v obci na: o brigáda Vyčistime si Jakubov, o Deň seniorov, o Vianočné trhy - zber papiera a celoročne deti vedieme k triedeniu odpadu Škola je zapojená do rôznych projektov : - od roku 2000 je na základe vypracovaného projektu Zdravou školou a každoročne plní stanovené úlohy zamerané na zlepšovanie estetického prostredia školy a zdravého štýlu života. - Projekt OTVORENÁ ŠKOLA so zameraním rozširovania počítačovej gramotnosti žiakov a zamestnancov školy. - Projekt ZDRAVIE V ŠKOLÁCH so zameraním na rozvíjanie súdržnosti a tolerancie žiakov I. a II. stupňa ako účinnej prevencie a eliminácie ich agresie a šikanovania. - Projekt EURÓPSKY PROGRAM PODPORY A SPOTREBY OVOCIA A ZELENINY NA ŠKOLÁCH ,,ŠKOLSKÉ OVOCIE" realizujeme s podporou: EÚ a Ministerstvo pôdohospodárstva SR od roku 2009/2010. - Projekt ZVYŠOVANIE KVALITY VZDELÁVANIA na základných a stredných školách s využitím elektronického testovania realizujeme s podporouNárodného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania NÚCE
máj 2019 Projekt - 000110011 Projekt sme realizovali na základe grantového programu e-školy pre budúcnosť Nadácie Orange Cieľ projektu: Projekt je určený pre žiakov ZŠ Jakubov a tematicky sa zameriava na získavanie zručností v práci s digitálnymi technológiami prostredníctvom programovania a rozvoja informatického myslenia. Cieľom grantového programu je podporiť projekty pedagógov a školy, ktoré chcú zodpovedné a rozumné využívanie digitálnych technológií . V rámci nášho projektu „00011011“ šiestaci vlastných robotov stavajú a programujú priamo na hodinách informatiky. Aktivity nášho projektu sme vypracovali aj pre Základnú školu v Lábe a Základnú školu v Záhorskej Vsi, ktoré sme do projektu zapojili formou workshopu priamo v našej škole. Na interaktívnom workshope naši žiaci, žiakom z týchto škôl, predviedli svoje zručnosti v programovaní legorobotov. Našim projektom sme umožnili ZŠ v Lábe a ZŠ v Záhorskej Vsi získať stavebnice LEGO programovateľných robotov a sprostredkovali sme im workshop v programovaní, s vedcom z ústavu informatiky zo Slovenskej akadémie vied Ing. Jánom Zelenkom PhD., s ktorým na projekte úspešne spolupracujeme. Začiatok projektu: dec 2018. Ukončenie projektu: máj 2019 Prostredníctvom dotácie naša škola získala:
október 2019 Projekt– Turnaj programovateľných LEGO robotov
Začiatok projektu: august 2019 Koniec projektu: október 2019 Finančné prostriedky z projektu boli použité na:
december 2019 Projekt– Záhorácke LEGO roboty Projekt sme realizovalivďaka podpore Participatívneho rozpočtu Bratislavského samosprávneho kraja – najlepšie miesto pre život. Cieľ projektu: Cieľom projektu je podpora krúžkovej činnosti s LEGO robotmi na štyroch základných školách v okrese Malacky – Jakubov, Láb, Veľké Leváre, Záhorská Ves. Začiatok projektu: august 2019 Koniec projektu: december 2019 Finančné prostriedky z projektu boli použité na
máj 2020 Projekt– LEGO STEM vzdelávanie vol. 2 Projekt sme realizovalivďaka podpore Nadácie Orange. Cieľ projektu: Cieľom projektu je podpora výučby programovania na hodinách informatiky na štyroch základných školách v okrese Malacky – Jakubov, Láb, Veľké Leváre, Záhorská Ves – a na Súkromnej základnej škole v Skalici Začiatok projektu: november 2019 Koniec projektu: máj 2020 Finančné prostriedky z projektu boli použité na:
jún 2020 Projekt– Fotografia- médium detí z Generácie Z /2 Projekt sme realizovalivďaka podpore NADÁCIE ČSOB Cieľ projektu: Projekt je určený pre žiakov ZŠ Jakubov s cieľom zvýšiť kvalitu vzdelávania Informatiky, Mediálnej výchovy a vizuálnej gramotnosti priamou formou tvorby, úpravy, interpretácie a interaktívneho využitia fotografie ako dôležitého digitálneho média Generácie Z. Projekt počas realizácie a záverečnej vernisáže výstavy fotografií spojí v spolupráci žiakov, pedagógov, rodičov, obyvateľov obce Jakubov. Začiatok projektu: február 2020 Koniec projektu: jún 2020 Finančné prostriedky z projektu boli použité na
Záver: Škola má popri 9 kmeňových triedach zriadené odborné učebne, a to pre vyučovanie predmetov s interaktívnou tabuľou, učebňu informatiky, hudobnej a výtvarnej výchovy, školskú žiacku a učiteľskú knižnicu s čitárňou a polyfunkčnými zariadeniami pre prácu redakčného krúžku, ktorú sme zriadili za účelom rozvoja čitateľskej gramotnosti žiakov školy. Na nasledujúce obdobie je úlohou školy vo zvýšenej miere aktualizovať a rozširovať knižničný fond. Snaženia základnej školy smerovali k tomu, aby sa škola stala vzdelávaco-výchovným, kultúrnym a športovým centrom, čo sa nám v plnej miere darilo počas celého školského roka aj prázdnin. K tomu prispievali všetci zamestnanci školy a aj prostredie školy. Veľký dôraz kládla škola na úpravu a estetizáciu interiéru i exteriéru školy – triedy, chodby, odborné učebne, ŠKD a ŠJ. Medzi tradičné aktivity patria aktualizácie minigalérií výtvarných prác žiakov, projektové dioramy žiakov, 2D a 3D projekty, informačné tabule o živote školy, jej výsledkoch a aktivitách, vitríny cien, diplomov zo súťaží, informovanie cez školský časopis, web stránku školy, internetovú žiacku knižku. B. správa o realizácii školského vzdelávacieho programu počas mimoriadneho prerušenia školského vyučovaniapočas pandémie COVID_19 od 10.3. 2020- 31.5. 2020 Organizácia a podmienky výchovy a vzdelávania od 10.3.2020 do 31.05.2020 Zmeny v Základnej škole Jakubov, ktoré nastali v dôsledku mimoriadnej situácie: Prerušenie vyučovania/ dôvod: - 10.marca 2020 - z dôvodu viac ako 50% neúčasti žiakov na vyučovaní - starosta obce Mgr. Peter Gajdár zatvára školu - riaditeľka školy pravidelne informuje krízový štáb obce o opatreniach v škole a zúčastňuje sa stretnutí krízového štábu obce - zamestnanci školy sú elektronicky a telefonicky oboznámení s náplňou práce 1.Pracovná náplň Zamestnanci: pedagogickí zamestnanci/ učitelia, AU, vychovávateľky ŠKD - Termín: od 2020-03-10 do odvolania/ počas pandémie COVID_19 - pedagogickí zamestnanci prechádzajú na prácu home office - riaditeľka školy pracuje na pracovisku, odkiaľ aj vyučuje videohodiny Vzdelávanie žiakov počas vyučovania a detí v ŠKD 1.1 Od 10.3.2020- 26.3. 2020 prebieha: - Oboznámenie ZZ a žiakov so spôsobom vzdelávania- maily, mobily,wapp,messenger Vzdelávanie prebieha: o dištančne o cez internetovú žiacku knižku o maily ZZ, žiakov o mobilné aplikácie Forma: prostredníctvom odosielania PL, úloh a cvičení - Zabezpečenie pomôcok a učebníc pre žiakov – ponechaných v škole: - Riaditeľka školy zabezpečila, aby si všetci žiaci prišli zobrať do školy učebnice a pomôcky. - Bol vytvorený harmonogram príchodu žiako za dodržania prísnych epidemiologických opatrení. Žiaci prichádzali: o po triedach o v časovom horizonte 1 hodina/triedu o v rozmedzí niekoľkých dní o po individuálnom dohovore so ZZ aj jednotlivo o Dozor zabezpečila riaditeľka školy a nepedagogickí zamestnanci. 1.2 Od 27.3.2020- 3.4. 2020 prebieha: - Vyhľadanie platformy na ONLINE videohodiny pre žiakov- zodp: riaditeľka školy - Zisťovanie úrovne internetového a technického pripojenia žiakov: zod.-TU - Oboznámenie ZZ a žiakov s spôsobom vzdelávania: ONLINE VIDEOHODINAMI -zodp.TU Forma: cez prostredie WEBEX/CISCO od firmy KCorp Bratislava- zodp: riaditeľka školy Firma poskytla vzdelávacie prostredie na online hodiny bezodplatne! - Digitálne vzdelávanie pedagogických zamestnancov – učiteľov, AU, vychovávateliek ŠKD v prostredí webex/cisco- zodp: riaditeľka školy - Príprava krízového rozvrhu pre žiakov a PZ školy. zodp: riaditeľka školy 1.3 Videohodiny ce prostredie webex/cisco, krízový rozvrh
1.4 Učitelia, ktorí učili online cez videohodiny alebo dištančne :
Učitelia, ktorí neučili online cez videohodiny alebo dištančne :
Zároveň stále prebieha dištančné vzdelávanie žiakov aj prostredníctvom- teda podľa finančných a technických možností žiakov- zodp – učitelia predmetov a TU - Ižk - Mailov - Aplikácie WPP Zodpovední PZ- viď podľa správy vyššie Ostatné povinnosti PZ: - Písomné prípravy na vyučovanie v elektronickej verzií odovzdávať vždy týždeň dopredu mailom riaditeľke školy, aby v prípade choroby PZ mohol pokračovať vo vyučovaní ďalší PZ 1.5 Vyučované predmety online a dištančne cez ižk:
Zároveň prebieha dištančné vzdelávanie žiakov prostredníctvom webex /cisco v poobedňajších hodinách v aktivitách vychovávateliek ŠKD - 5x do týždňa- od 13:00 hodiny - Vychovávateľky vysielajú z pracoviska- oddelení ŠKD Zodpovední PZ: D. Bukovská, Michaela Jung - Pracovná pozícia vychovávateľky na Dohodu: Monika Ambrová/ zrušená- PZ je učiteľ 1.ročníka a má prácu HO 1.6 Obsah vzdelávania:
Formy a metódy: - videohodiny- 75% žiakov sa pripájalo, - 25% striedavo videohodiny a ižk, - 1 žiak sa chodil vzdelávať dištančne do školy, - 1 žiak – boli mu nosené domov prefocované PL, z dôvodu, že nechcel iným spôsobom pracovať- odoslané na obec Opatrenie: Michal Ďurďovič, zo dňa 22.4.2020 č.159/2020 - Hodnotiace hárky k 30.6. 2020 musel odovzdať každý učiteľ predmetu za každý vzdelávaný predmet. 1.7 Hodnotiace hárky predmetov sú súčasťou pedagogickej dokumentácie školy Hodnotiace hárky pripravila riaditeľka školy s vedúcimi MZ/PK Vypracovávali: všetci učitelia predmetov 1.7.1 Vzor hodnotiaceho týždenného hárku Výkaz práce home office v súvislosti so situáciou COVID_19/ Zameranie: online vzdelávanie žiakov v termíne: marec-jún 2020 Pedagogický zamestnanec/meno,priezvisko/ : Obdobie/týždeň: 16.03. - 20.03.2020 – pozor týždenný termín zmeňte ! Vyučovací predmet: Trieda:
2. Počet zrealizovaných hodín za predmet/ počet
3. Neodučené / vynechané témy tematické celky učiva ( s predpokladom prenesenia do 20/21) (Tabuľka je naformátovaná na prispôsobenie obsahu)
4. Aktivita žiakov. * Žiakov môžete uvádzať aj v riadku za sebou
5. Screening za mesiac apríl: a. žiaci, ktorí na základe objektívneho hodnotenia nerozvíjali alebo nenadobudli potrebné základné zručnosti a vedomosti z predmetu a mali by vykonať komisionálne preskúšanie na postup do vyššieho ročníka
6. Aké kognitívne procesy ste rozvíjali pri vzdelávaní cez platformy 1) ižk a 2)webex: označ X
7. Využívanie foriem učebných úloh
8. Využívanie prepájania výchovných predmetov a hlavných/nosných predmetov.
2. Pracovná náplň Nepedagogickí zamestnanci: upratovačky a školník - Termín: od 2020-03-10 do odvolania/ počas pandémie COVID_19 - Upratovačky a školník/ vždy iba dvaja v jednej miestnosti/ zabezpečené rúška/ dezinfekcia rúk - nepedagogickí zamestnanci sú na pracovisku a vykonávajú upratovacie, dezinfekčné a udržiavacie práce
Legislatíva: Na základe Rozhodnutia ministra školstva Číslo: 2020/12033:1-A2110 ROZHODNUTIE Minister školstva, vedy, výskumu a športu podľa § 150 ods. 8 zákona č.245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov v súlade s opatrením Úradu verejného zdravotníctva SR č. OLP/4204/2020 z 22. 5. 2020 s účinnosťou od 1. júna 2020 a) obnovuje školské vyučovanie, ak tak rozhodne zriaďovateľ 4.v základných školách na účel výchovy a vzdelávania žiakov nultého ročníka a prvého až piateho ročníka a na účel konania komisionálnych skúšok a jazykových skúšok... Rozhodnutie zriaďovateľa: Obec Jakubov, v zastúpení starostu obce Mgr. Peter Gajdár- dňom 01.06. 2020 obnovuje školské vyučovanie v Základná škola Jakubov v ročníkoch 1.-5. a prevádzku ŠKD a ŠJ ako doplnkové služby pre rodičov, ktorých deti budú plniť povinnú školskú dochádzku v škole A. Organizácia a podmienky výchovy a vzdelávania od 1.6. 2020 do konca školského roku 2019/2020 v Základnej škole Jakubov Tento dokument rešpektuje - plánované opatrenia Úradu verejného zdravotníctva SR - plánované Rozhodnutie ministra školstva, vedy, výskumu a športu SR. - Opatrenia a Rozhodnutia relevantných úradov účinných od opatrení v súvislosti s Covid_19 Tento dokument upravuje - prevádzku a vnútorný režim ZŠ Jakubov do konca školského roku 2019/2020, - podmienky na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia žiakov. Ciele otvorenia prevádzky školy: - k znovuobnoveniu získaných návykov žiakov vo vzťahu ku vzdelávaniu, obnoveniu prirodzeného socializačného prežívania žiakov spred obdobia mimoriadneho prerušenia prevádzky kvôli prevencii nákazy COVID-19, - k oživeniu ekonomiky prostredníctvom možnosti zákonných zástupcov nastúpiť do práce, - k zníženiu zaťaženia zákonných zástupcov. B. Konkrétne opatrenia v Základnej škole Jakubov 1. Počet žiakov v škole a pravidlá pobytu žiakov a zamestnancov v ZŠ Jakubov podľa Rozhodnutia ministra školstva: 1.1. najviac 20 žiakov v skupine s ohľadom na možnosti ZŠ Jakubov (personálne, priestorové, materiálne) 1.2. prevádzka ZŠ 1 – 5 bude zabezpečená tak, aby zákonní zástupcovia žiaka mohli žiaka odovzdať do ZŠ 1 – 5 o 7:45h a prebrať z ZŠ 1 – 5 po jej skončení 11:40 a 16:00, 17:00 hodiny. 1.3. Vytvorené skupiny žiakov:
*Žiak môže navštevovať ŠKD, len ak plní PŠD v škole. **Žiak sa môže stravovať v ŠJ, len ak plní PŠD v škole. 2. Povinnosti riaditeľa školy 2.1. RŠ Upravila prevádzku a vnútorný režim ZŠ Jakubov do konca školského roku 2019/2020 v spolupráci so zriaďovateľom 2.2. RŠ Upravila podmienky na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia žiakov v spolupráci so zriaďovateľom 2.3. Zabezpečila dotazník pre ZZ od 20-22.5. 2020 2.4. Zabezpečila pripravenie Vyhlásenia pre ZZ - príloha 2.5. Dotazník pre zamestnancov školy – príloha 2.6. Zabezpečila OOP a dezinfekciu 2.7. Zabezpečí každodenný ranný zdravotný filter, ranné meranie teploty žiakov pri vstupe do budovy povereným zamestnancom bezdotykovým teplomerom (pri vchode 1 a 2 do ZŠ. ) 3. Personálne zabezpečenie prevádzky základnej školy 3.1. Výchovno-vzdelávaciu činnosť zabezpečujú pedagogickí zamestnanci a odborní zamestnanci, ktorí nepatria do rizikovej skupiny z hľadiska ohrozenia ochorením COVID – 19. – viď bod 4. 3.2. Ostatné činnosti v škole (najmä upratovanie) zabezpečia nepedagogickí zamestnanci, ktorí nepatria do rizikovej skupiny z hľadiska ohrozenia ochorením COVID – 19.-bod č.5,6 4. Organizácia výchovno – vzdelávacieho procesu Priority návratu žiakov do škôl:
1. Podpora mentálneho zdravia u detí
2. Naplnenie sociálnych e emocionálnych potrieb detí 3. Znovuobnovenie pracovných návykov žiakov 4. Obnovenie istého režimu a pravidelnosti 5. Zžitie sa s prostredím školy 6. Obnovenie vzťahov v triede 7. Podpora psychickej odolnosti detí a ich vnútorný rast
Forma a obsahy vyučovania vzdelávacích oblastí budú podriadené prioritám návratu žiakov do škôl.
4.1. Pedagogickí zamestnanci/ vyučujúci v triedach
4.2. Vyučovanie bude prebiehať blokovo aj podľa odporúčania Štátnej školskej inšpekcie 4.3. Žiaci budú rozdelení na skupiny, v ktorých ich bude najviac 20. 4.4. Učitelia budú vyučovať počas jedného týždňa len v jednej skupine/triede 4.5. Vytvorená skupina sa nebude meniť, aj keď počet žiakov klesne, nebude dochádzať k migrácií žiakov medzi jednotlivými skupinami. 4.6. Metódy a obsah vzdelávacích činností bude prispôsobené zloženiu konkrétnej skupiny, vzhľadom na vek žiakov a úroveň ich vedomostí, znalostí a zručností. 4.7. Obsah a formu všetkých vzdelávacích a záujmových činností je nutné voliť tak, aby boli zaistené hygienicko – epidemiologické opatrenia. 4.8. PZ v súlade s aktuálnymi hygienicko – epidemiologickými nariadeniami PZ zabezpečia rozstupy medzi žiakmi pri výchovno – vzdelávacom procese. Každý žiak bude sedieť v 1 lavici sám s rovnakými medzerami medzi lavicami. 4.9. Krízový rozvrh hodín/ PZ v triede MA- Monika Ambrová, DŠ- Diana Ševcovová, AL – Alexandra Lazarová, IK- Ivana Kalná, AP- Alexandra Parnicová, EV- Edita Vrabčeková, IH- Ivona Hlaváčová, PG- Peter Gajdár, ZH- Zuzana Horecká, KP- Katarína Pechová, RCH- Renáta Chmelová
4.10. Zvolený variant vyučovania Vzdelávacie oblasti sa budú striedať po dňoch v týždni Ročník 1.-4. v 4 hodinových intervaloch /45 min Ročník 5.- v 5 hodinových intervaloch /45 min Zameranie 1 a 2 vyučovacej hodiny v 1.-5.roč. - hlavné hodiny – zamerané na hl.predmet - Prenášané online Obsah, aktivity, zvyšovanie úrovne zručností: Didaktické hry(napr. zamerané na rozvíjanie pozornosti; na rozvíjanie predstavivosti; rozvíjanie tvorivosti; na rozvíjanie schopnosti argumentovať,...) Rozvíjanie čitateľských zručností, Rozvíjanie matematických zručností(napr. opakovanie, prehlbovanie učiva –úlohy spojené s bežným životom rozvíjajúce matematické myslenie) Zábavné počty Riešenie problémových úloh/Riešenie záhad(napr. prírodoveda, prvouka, biológia, geografia....) Rozvíjanie komunikačných zručností(napr. argumentácia, schopnosť viesť kultivovaný dialóg, komunikácia v cudzom jazyku....) Zameranie 3. hodina v 1.-5. roč. - Hlavná pohybová hodina- so zameraním na hlavný predmet cez pohybové a prierezové témy - Nebude prenášaná online Obsah, aktivity, zvyšovanie úrovne zručností: Pohybové aktivity Aktivity zamerané na budovanie sociálnych vzťahov v triede Aktivity súvisiace s prierezovými témami(preferovať témy ochrany života a zdravia, environmentálne témy Zameranie 4. hodina v 1.-5. roč. - Vedľajšia, oddychová hodina- so zameraním na hlavný predmet cez pohybové a prierezové témy - Nebude prenášaná online Obsah, aktivity, zvyšovanie úrovne zručností: Pohybové aktivity Aktivity zamerané na budovanie sociálnych vzťahov v triede Aktivity súvisiace s prierezovými témami- preferovať témy ochrany života a zdravia, environmentálne témy Zameranie 5. hodina v 5. roč. - Vedľajšia, oddychová hodina - Nebude prenášaná online Obsah, aktivity, zvyšovanie úrovne zručností: Pohybové aktivity Aktivity zamerané na budovanie sociálnych vzťahov v triede 4.11. Úprava krízového rozvrhu: 1. Rušia sa home office videohodiny / videomeetingy pre 1.-5. ročník ZŠ 2. Učitelia 1.-4.budú žiakom 1-4 ročníka sprostredkovávať dištančné vzdelávanie iba prostredníctvom IŽK ( v prípade vlastnej iniciatívy iného spôsobu vzdelávania- iba po konzultácií s RŠ a vedúcim PK,MZ. Nutný zápis k prílohe MZ,PK!) 3. Učitelia predmetov v 5.ročníku nebudú sprostredkovávať dištančné vzdelávanie prostredníctvom IŽK- všetci žiaci 5.ročníka nastupujú na vyučovanie v škole. 4. Podľa platného usmernenia k obsahu a organizácii vzdelávania žiakov základných škôl počas mimoriadneho prerušenia školského vyučovania v školách v školskom roku 2019/2020 sa písomné a ústne skúšanie nerealizuje najmenej tri týždne „od nástupu žiakov do školy“. Na základe odporúčania ministra, sa písomné a ústne skúšanie bude realizovať len vo výnimočných prípadoch po konzultácii s RŠ, ináč sa nebude realizovať do konca školského roku 2019/2020. 4.12. Organizovanie akcií v škole ZŠ do konca školského roku nezorganizuje - žiadne spoločné akcie – besiedky, rozlúčky so školským rokom a iné hromadné podujatia, kde dochádza k združovaniu väčšieho množstva osôb; - v nevyhnutnom prípade realizuje podujatie len na úrovni skupiny a bez prítomnosti rodičov a iných osôb, nepracujúcich v škole. - školy v prírode a viacdňové školské výlety. 5. Opatrenia školy kvôli prevencii nákazy COVID-19 5.1. ZZ a sprevádzajúce osoby sa vo vnútorných priestoroch školy nepohybujú. 5.2. ZŠ si zabezpečí organizáciu pohybu osôb pred svojimi vonkajšími priestormi, tak aby sa minimalizoval kontakt medzi osobami. ZZ budú čakať 1.6. v rade s Vyhláseniami a s deťmi v rozostupoch ako platia podľa nariadenia ÚVZ SR/ oznam na stránke školy, ižk, individuálne cez TU rodičom 5.3. ranné meranie teploty žiakom a dezinfekciu rúk všetkých osôb pri vstupe do budovy, a to dezinfekčným prostriedkom umiestneným v šatni. 5.4. Zákonný zástupca predkladá pri prvom nástupe žiaka do základnej školy, alebo po každom prerušení dochádzky v trvaní viac ako tri dni písomné vyhlásenie o tom, že žiak neprejavuje príznaky prenosného ochorenia a nemá nariadené karanténne opatrenie 5.5. Žiak musí mať pri vstupe do školy 2 rúška a hygienické vreckovky. Žiak si v šatni do skrinky odloží rezervné rúško (pre prípad znečistenia svojho používaného rúška). 5.6. Žiak si po prezutí v šatni v triede umyje ruky. 5.7. Žiak nosí rúško všade vo vnútorných priestoroch školy, okrem svojej skupiny. 5.8. Nepedagogický zamestnanec školy nosí rúško alebo ochranný štít. 5.9. PZ majú odporučené nosiť rúško alebo ochranný štít pri výkone výchovno-vzdelávacieho procesu, v ostatných prípadoch nosia rúško alebo ochranný štít. 5.10. V miestnosti, v ktorej sa zdržuje skupina, bude zabezpečené časté a intenzívne vetranie aj počas vyučovania. 5.11. telesno-výchovne aktivity sa nesmú vykonávať vo vnútornom prostredí/telocvičňa. 5.12. PZ budú opakovane upozorňovať žiakov na dodržiavania hygienických pravidiel pri kašľaní a kýchaní. 5.13. Presuny skupín žiakov, pohyb po chodbách, návštevu toaliet či spoločných priestorov bude organizovaná po triedach 5.14. Podľa dohodnutých podmienok – v termíne od 1.6- dodatočne sa triedy žiakov vonku intervalovo striedajú. Bude určený pre jednotlivé skupiny oddelený priestor- na porade, priebežne.... 5.15. Rukavice pre bežné činnosti nie sú nutné u žiakov ani PZ! 5.16. Toalety sú vybavené mydlom v dávkovači a jednorazovými papierovými utierkami pre bezpečné osušenie rúk. 6. Poučenie pedagogických a ostatných zamestnancov školy 6.1. PZpoučení na PP online-doplnenie / zabezpečené ale nepovinné rúška a štíty/ a pri nástupe do zamestnania. 6.2. Kuchárky poučené vedúcou ŠJ a zriaďovateľom 6.3. Upratovací personálškoly vr.školníka bol preškolený a poučený o sprísnených podmienkach upratovania na porade v 25.05. 2020 - rukavice a rúška sú povinní používať pri dezinfekcií toaliet a vynášaní odpadov – boli poučení a upozornení na riziko prenosu pri likvidácií odpadov- zvyškov jedla a čistení toaliet, umývadiel a vodovodných batérií- (fekálno-orálny prenos) 6.4. Ostatné epidemiologické opatrenia v budove školy a ŠKD pre upratovací personál - 2 x denneupratovanie a dezinfekcia toaliet+ priebežné čistenie a dezinfekcia dotykových plôch, ostatných povrchov a predmetov na toaletách - 2 x dennedezinfekcia dotykových plôch, ostatných povrchov alebo predmetov, ktoré používa zvlášť veľký počet ľudí: kľučky dverí, WC misy, umývadlá, batérie, operadlá stoličiek, povrchy lavíc, povrchy stolov, el vypínače, zábradlia, parapetné dosky, - 1 x denne dôkladná dezinfekcia a čistenie všetkých miestností, v ktorých sa žiaci, PZ a ďalší zamestnanci školy nachádzajú + šatňové skrinky žiakov - smetné koše sú zabezpečené bez vrchnákov, aby nebol nutný fyzický kontakt rúk s košom pri zahadzovaní odpadu 6.5. OOP pre zamestnancov: 1. ILLE hygienický program: dávkovače mydla, papierové obrúsky WC papier- vlastné zdroje 2. ILLE hygienický program: dezinfekčné stojany pri vchode do ZŠ, ŠKD- vlastné zdroje 3. Rúška 2 ks na deň : sponzorsky a. Rúška 2 ks na deň : SŠHR SR 4. dezinfekčné mydlo v každej triede, ŠKD, v ŠJ a kuchyni- sponzorsky 5. štíty na vyučovanie- vlastné zdroje 6. dezinfekčné prostriedky na podlahy a predmety- vlastné zdroje 6. Prevádzka ŠKD 6.1.Prevádzka ŠKD bude otvorená ako doplnková služba pre rodičov detí, 6.2.Podľa záväzného prihlásenia fungovať budú 3 oddelenia ŠKD 6.3.Ranná ŠKD nebude v prevádzke- skupiny detí sa nesmú miešať. 1. M.Jung- 1.odd-1A – do 17:00 hodiny, D. Bukovská-2.odd.-2A do 17:00 hodiny, M. Ambrová – 3 odd.- 3A? do 16:00 hod.
2. Ostatné opatrenia- podľa bodov 5. a 6. 7. Prevádzka ŠJ 7.1.Prevádzka ŠJ bude otvorená len ako doplnková služba pre rodičov detí, ktoré budú plniť PŠD v škole. 7.2.Počet žiakov na stravovanie
7.3.Podmienky stravovania žiakov vykonávajúcich PŠD v škole- predbežné: a) Stoly a miesta sedenia žiakov - stravníkov v ŠJ budú označené štítkom. b) Každé dieťa sedí pri obedovaní samé za stolom c) Stravovanie po skupinách od 11:15 hodiny d) PZ- dozor opakovane upozorní žiakov na dôsledné dodržiavanie rozostupov a hygienické postupy pri umývaní rúk- v ŠJ je zabezpečené mydlo a papierové utierky, prípadne dezinfekčný stojan e) Vydávanie kompletného jedla v samostatnom okienku zabezpečí hlavná kuchárka- vydá pedagogickému dozoru: komplet tácka+príbor+polievka+jedlo+nápoj- PD prinesie žiakovi na jeho miesto 7.4.Stravovanie dôchodcov nebude prebiehať. Prílohy: 1. Pokyny a informácie pre ZZ 2. Harmonogram a postup príchodu žiakov do školy V Jakubove 2020-05-26 Vypracovala: Mgr. Renáta Chmelová, riaditeľka školy, 2020-09-30 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Posledná úprava ( Pondelok, 04 Júl 2022 12:19 ) |