Pracovné vyučovanie |
Hodnotenie
Hodnotenie je podstatnou súčasťou výchovy a vzdelávania. Hodnotenie každého predmetu je špecifický, pretože musí zohľadniť špecifický prínos. Hodnotenie žiaka má predovšetkým pozitívne motivovať žiaka a usmerniť jeho osobnostný rozvoj. Forma hodnotenia: Hodnotenie formou ABSOLVOVAL – NEABSOLVOVAL Žiaka hodnotíme z úloh v rámci tematických celkov a činností. Pri hodnotení žiaka sa musí prihliadať na rôznorodosť schopností žiakov. Ťažiskovou formou hodnotenia je osobný rozhovor so žiakom, v ktorom učiteľ žiakovi poskytne citlivú, veku primeranú, analyticky podloženú spätnú väzbu o rôznych aspektoch jeho činnosti. Vo vzájomnej komunikácii má žiak možnosť klásť otázky alebo zdôvodniť svoj prístup. Túto formu odporúčame kombinovať aj so sebahodnotením žiaka. Učiteľ sa pri hodnotení musí vyvarovať paušálnych súdov a šablónovitých kritérií, ktoré by sa mohli necitlivo dotknúť osobnostného zamerania žiaka. Uprednostňujeme osobný, diferencovaný prístup. Predložené kritériá sú orientačné, učiteľovi poskytujú štruktúru analýzy jednotlivých hľadísk uplatniteľných na činnosť žiaka v rámci predmetu. |
|
Posledná úprava ( Utorok, 14 November 2023 09:27 ) |