Hodnotenie
-
písomná odpoveď –test
-
forma písomnej odpovede je test – max 30 min
-
s niekoľkými otázkami, kde žiak zakrúžkuje správnu odpoveď (zatvorené otázky)
-
test s možnosťou doplniť správne slovo (polootvorené otázky)
-
test s možnosťou doplniť správnu odpoveď (otvorené otázky)
-
slepá mapa
-
termín testu je určený po vzájomnej dohode so žiakmi a je známy dva týždne pred testom
-
1 vyučovaciu hodinu pred testom je testované učivo vždy opakované
-
Testy sú vyhodnocované bodovo, alebo percentuálne
-
referát / prezentácia
-
referát je forma samostatnej písomnej práce pripravovanej doma
-
max A4 písaná na PC, ručne
-
témy vyberá vyučujúci z náučnej literatúry, internetu
-
referát nemôže byť text stiahnutý z internetu a žiaci mu musia rozumieť
-
prezentácia je forma samostatnej práce pripravovanej doma
-
v každom ročníku je presne určená forma a obsah prezentácie a termín odovzdania
-
prezentáciu prinesú na USB kľúči alebo pošlú priamo na mailovú adresu vyučujúceho
-
odpoveď musí byť súvislá 3 minúty
-
odpoveď je doplnená štyrmi otázkami zo strany vyučujúceho
-
výsledná známka je zhodnotením obsahu a formy a dodržania termínu, je nahlas oznámená žiakovi pred triedou
-
nedodržaním obsahu, formy alebo termínu je znížená známka vždy o jeden stupeň
-
projekt
-
projekt je forma samostatnej domácej práce žiakov
-
forma projektu: 2D alebo 3D projekt
-
obsah projektu:
-
projekt je zameraný na slovenské dejiny a na svetové dejiny / Dej
-
úlohou tvorcu 2D projektu:
-
je vyhľadať texty v náučnej literatúre, internete, vybrať z textov FAKTY, vyrobiť z nich na plagát a doplniť obrázkami, mapu, baner...
-
obrázky na 2D projekt si žiaci stiahnu z internetu a vytlačia sami, alebo uložia na USB kľúč a požiadajú o vytlačenie vyučujúceho
-
úlohou tvorcu 3D projektu:
-
je vyhľadať texty v náučnej literatúre, internete, vybrať z textov nápad, námet a vyrobiť MODEL– krajiny, štátu, udalosti, spôsobu života
-
Materiál na model si žiaci riešia sami, prípadne požiadajú o pomoc vyučujúceho
-
Projekt prinesú na odprezentovanie na vyučovanie
-
Prezentácia projektu žiakom/čkou: musí byť súvislá 3 minúty
-
odpoveď je doplnená štyrmi otázkami zo strany vyučujúceho
-
výsledná známka je zhodnotením obsahu a formy, spôsobu výroby, náročnosti a dodržania termínu, je nahlas oznámená žiakovi pred triedou
-
nedodržaním termínu je znížená známka vždy o jeden stupeň
-
hodnotenie odpovedí a prác je formou známok
-
Tabuľka portfólia na hodnotenie pre jednotlivé ročníky na polrok
ročník |
písomná odpoveď |
referát/prezentácia |
projekt |
5. |
1 |
1 |
1 |
6. |
2 |
1 |
1 |
7. |
1 |
1 |
1 |
8. |
1 |
1 |
1 |
9. |
2 |
1 |
1 |
-
Vo všetkých ročníkoch sú vedomosti žiakov preverované tzv. neohlasovanými 5-minutovkami- forma:
-
max. 2 otázky s krátkou odpoveďou- polotvorené, otvorené
-
quick test- výber odpovedí z 3 možností s pomocou mapy
-
Vo všetkých ročníkoch môžu a nemusia byť vedomosti žiakov preverované tzv. miniprojektami- vyhotovenie mapy, čítanie s porozumením a spracovanie textu historických prameňov. Preverovanie je individuálne.
-
Vo všetkých ročníkoch sú vedomosti žiakov preverované aktivitou na hodine, dobrovoľnými domácimi úlohami, ktoré sú hodnotené iba v prípade úspešnosti – známkami : 1 alebo 2. Tieto známky sú udeľované ako motivačné
-
Všetky podmienky hodnotenia sú žiakom oznámené na začiatku šk.roka. Žiaci si ich viditeľne zapíšu na prvú stranu zošita. Pred každým požadovaným preverovaním vedomostí, odovzdaním práce sú žiaci upozornení opätovne včas- 2 týždne vopred na blížiaci sa termín testu alebo práce a presný termín testu alebo odovzdania práce.
|
Posledná úprava ( Utorok, 14 November 2023 09:39 )
|