Slovenský jazyk a literatúra |
Hodnotenie
Predmet slovenský jazyk a literatúra je klasifikovaný na vysvedčení známkami podľa Metodického pokynu č. 22/2011 z 1. mája 2011 na hodnotenie žiakov základnej školy. Kritériá kontroly a hodnotenia diktátov: Počet a zameranie kontrolných diktátov v 1. ročníku ZŠ počet: 1 Zameranie: opakovanie učiva z 1. ročníka ZŠ Počet nácvičných diktátov: 10 Zameranie: screening Počet a zameranie kontrolných diktátov v 2. ročníku: počet: 10 Zameranie: 1. Opakovanie učiva z 1. ročníka ZŠ 2. Hláska a písmeno (ch, dz, dž) 3. Samohláska ä 4. Dvojhlásky 5. Tvrdé spoluhlásky 6. Opakovanie učiva za 1. polrok 7. Mäkké spoluhlásky 8. Slabiky di, ti, ni, li, de, te, ne, le 9. Vety 10. Opakovanie učiva z 2. ročníka Počet a zameranie kontrolných diktátov v 3. ročníku ZŠ: počet: 10 Zameranie: 1. Opakovanie učiva z 2. ročníka ZŠ 2. Slová s l, ĺ, r, ŕ 3. Vybrané slová po b 4. Vybrané slová po m 5. Vybrané slová po p 6. Opakovanie učiva za 1. polrok 7. Vybrané slová po r, s 8. Vybrané slová po v, z 9. Slovné druhy 10. Opakovanie učiva z 3. ročníka ZŠ Počet a zameranie kontrolných diktátov v 4. ročníku ZŠ: počet: 10 Zameranie: 1. Opakovanie učiva z 3. ročníka ZŠ 2. Vybrané slová po b, m 3. Vybrané slová po p, r 4. Vybrané slová po s, v, z 5. Spodobovanie 6. Opakovanie učiva za 1. polrok 7. Vlastné podstatné mená 8. Ohybné slovné druhy 9. Neohybné slovné druhy 10. Opakovanie učiva zo 4. ročníka ZŠ Stupnica hodnotenia kontrolných diktátov: 2. – 3. ročník 0 – 2 chyba = 1 2 – 4 chyby = 2 5 – 7 chýb = 3 8 – 10 chýb = 4 11 a viac chýb = 5 Rovnaké chyby v tom istom slove sa pokladajú za jednu chybu, napríklad ríchly chlapec mal ríchly krok – (1 chyba). Stupnica hodnotenia kontrolných diktátov: 4. ročník 0 – 1 chyba = 1 2 – 4 chyby = 2 5 – 7 chýb = 3 8 – 10 chýb = 4 11 a viac chýb = 5 Rovnaké chyby v tom istom slove sa pokladajú za jednu chybu, napríklad ríchly chlapec mal ríchly krok – (1 chyba). Rozsah kontrolných diktátov v jednotlivých ročníkoch: 1. ročník 10 – 15 plnovýznamových slov 2. ročník 20 – 30 plnovýznamových slov 3. ročník 30 – 40 plnovýznamových slov 4. ročník 40 – 50 plnovýznamových slov Poznámka: Navrhovaný rozsah slov platí aj pri prepise a odpise textu. Kritéria hodnotenia písomných prác: 2.– 4. ročník Veľké písomné práce: 1. vstupná, 2. polročná, 3. výstupný Tematické práce: vždy po ukončení tematického celku Testíky: utvrdzovacie, precvičovacie, opakovacie – podľa potreby Stupnica: 100% - 90% = 1 89% - 75% = 2 74% - 50% = 3 49% - 25% = 4 24% - 0% = 5 Ústna odpoveď: ústna odpoveď spočíva v preskúšaní alebo doskúšaní pri tabuli z gramatických javov, čítanie nahlas na precvičenie techniky čítania a čítanie s porozumením, prerozprávanie textu, reakcií na prečítaný text, analýza textu. Kritéria hodnotenia čítania: 1. ročník Slovné hodnotenie techniky a plynulosti čítania. Žiaci čítajú priebežne počas celého školského roka. 2.- 4. ročník Hodnotenie techniky a plynulosti čítania známkou. Porozumenie čítaného textu hodnotíme slovne. Žiaci čítajú priebežne počas celého školského roka. Žiak, ktorý chýba pri písaní testu, si test napíše nasledujúcu vyučovaciu hodinu, keď príde do školy, a to bez oznámenia, udania náhradného termínu a opakovania s vyučujúcim. Hodnotenie žiaka bude uskutočnené na základe získaných známok počas roka bez možnosti opráv a ďalších aktivít. Hodnotenie žiakov so ŠVVP Pri hodnotení žiakov so ŠVVP postupovať podľa metodických pokynov na hodnotenie žiakov ZŠ podľa individuálnych vzdelávacích programov vypracovaných pre týchto žiakov s prihliadnutím a konkrétny druh a stupeň znevýhodnenia daného žiaka, ak má vplyv na úroveň a výsledky práce žiaka v predmete slovenský jazyka a literatúra. |
|
Posledná úprava ( Pondelok, 30 September 2024 16:55 ) |